Samrådsförfarande för nytt Miljötillstånd

Nyhet   •   Feb 21, 2018 11:15 CET

Barsebäcksverket

Barsebäck Kraft AB, BKAB, genomförde den 4:e och 15:e februari de två samråd som krävs för att företaget ska kunna lämna in ansökan om nytt miljötillstånd som medger nedmontering och rivning av kärnkraftverket. Den 14:e var det samråd för närboende och allmänhet på Järavallen. Samrådet den 15:e var för myndigheter och skedde inne på kärnkraftverket.

De frågor, förslag och önskemål om redovisningar av olika slag som framkom kommer att beredas och besvaras i den ansökan som så småningom kommer att skickas till Mark- om miljödomstolen. Planen är att skicka in ansökan efter sommaren 2018.

Den som har miljörelaterade frågor som berör nytt miljötillstånd är välkomna att skicka in dem till: Anna Sällberg fram till den 28:e februari 2018.

Se samrådsunderlaget under rubriken relaterat material

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.