Statens Fastighetsverk väljer FAST2 och Agresso

Efter en omfattande upphandlingsprocess står det nu klart att Statens Fastighetsverk väljer FAST2 Affärssystem AB som leverantör av sitt nya Fastighetssystem med Unit4Agresso som underleverantör av Ekonomisystemet. Det vinnande lösningsförslaget är frukten av ett samarbete som FAST2 och UNIT4 Agresso inledde under 2012 för att ge FAST2 möjligheten att erbjuda sina nuvarande och framtida kunder en ekonomimodul baserad på Agressos ekonomisystem. Den sammanslagna funktionaliteten av de två erkända programvarorna och integrationerna mellan dessa blev den styrkefaktor som blev avgörande i leverantörsvalet för SFV.

SFV:s projekt kommer att resultera i att deras 3000 fastigheter om ca. 2 miljoner kvadratmeter och mark som motsvarar en sjundedel av Sveriges yta, kommer att förvaltas till fullo av de två systemen. SFV har haft fokus på god funktionalitet för förvaltningen, projektstöd, prognoser och budget i sin upphandling och systemen kommer att serva ca 250 användare hos SFV. De nya systemen skall vara i full drift årsskiftet 2014-2015.

• statens fastighetsverk
  • fast2