​Idag lanseras Nya Unit4

-Positionerar om sig för att helt fokusera på personalcentrerade serviceorganisationer
-ERP-systemet Agresso blir Unit4 Business World, parallellt lanseras flera produkter i nya versioner under namnet Unit4
-Lanserar The People Platform, en helt ny grundplattform för en mer innovativ användarupplevelse

Unit4, en av de snabbast växande globala affärssystemleverantörerna, presenterar idag ett nytt utseende för företaget och tillkännager samtidigt en ny strategi och vision för företaget.

I samband med dagens omprofilering sker, förutom en rent visuell förändring av företagets varumärke och dess produkter, flera nylanseringar bland annat inom Unit4s internationella produktportfölj. Det ska bli tydligare vilka lösningarna som ingår i Unit4s globala erbjudande. Bland annat byter Unit4s flaggskeppsprodukter Agresso och Coda namn till Unit4 Business World och Unit4 Financials samtidigt som företaget lanserar The People Platform, en plattform för innovativ användarupplevelse.

The People Platform kommer att utgöra basen för hela Unit4s produktportfölj från och med nu.
I och med detta kan lösningarna bättre anpassas till användarnas individuella behov, stödja ökad effektivitet och skapa förutsättningar för bättre beslut. Förutsättningar som är viktiga för användare både inom offentlig och privat verksamhet.

Nya Unit4 kommer att vila på fyra grundstenar:

• Fokus på användarna – att leverera en bra användarupplevelse baserat på den senaste digitala tekniken och över nya moderna enheter.
  • Agility – mjukvara som enkelt och snabbt i takt med affärsförändringar anpassar sig till användaren.
  • Branschprecision – att förse branschexperter med lösningar som underlättar deras arbete, stödjer deras expertisroll och ökar deras konkurrenskraft.
  • Flexibilitet vad gäller driftmodeller – molnbaserade lösningar eller på platsinstallationer anpassade efter kundens behov och krav.

• "Det känns givetvis enormt spännande att vi på Unit4 nu träder in i en ny era där fokus ligger på att minska klyftan mellan användarens förväntningar att systemet som de dagligen arbetar med ska vara enkelt och de komplexa organisationernas verklighet. Förändringen av vårt utseende är inte bara ett kosmetiskt ingrepp utan en del i vårt engagemang och fortsatta arbete att utveckla affärssystem för användarna. Teknologi ska anpassas efter människan och inte tvärtom”, säger Jeremias Jansson, Nordenchef på Unit4.