​ANN HEBERLEIN - Aktuell med ny TV-serie och turné

​ANN HEBERLEIN - Aktuell med ny TV-serie och turné

Premiär imorgon för ny TV-serie om bipolaritet. I höst åker hon ut på sin första föreställningsturné

Imorgon tisdag den 26 maj kl 20 är det premiär för SVT-serien ”Mina två liv” där Ann Heberlein möter människor som lider av bipolär sjukdom. Intresset är mycket stort. I det andra avsnittet som sänds den 2 juni möter Ann bland annat Filip Hammar som också lider av denna sjukdom. Senare samma kväll, den 2 juni, kommer Ann Heberlein vara gäst i Filip & Fredriks program ”Breaking News” där dom fortsätter prata om detta viktiga ämne. ”Breaking News” visas på Kanal 5 kl 21.55.

LIVET, DÖDEN & MENINGEN MED ALLT

En filosofisk, omtumlande och rolig föreställning om eviga frågor

Ann Heberlein är lektor i etik vid Lunds Universitet, författare och skriver på kultursidorna i Dagens Nyheter och Sydsvenska Dagbladet. Hon är en mycket erkänd författare. Hennes mest kända bok; ”Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva” har sålt i osannolika 260.000 exemplar och har satts upp som föreställning på Dramaten. Man skulle kunna säga att Ann Heberlein nästan har en ikonisk rockstjärnestatus bland framförallt yngre tjejer. Men är också väldigt aktad i den akademiska världen. Hösten 2015 gör Ann Heberlein sin första egna föreställning med sig själv på scen. Föreställningen heter ”Livet, döden & meningen med allt”. Innehållet kommer att vara en blandning av etik, filosofi och humor. Ett första test gjordes på Lunds humorfestival och succén var ett faktum. Föreställningen har också testats inför utsålda hus på Teater Brunnsgatan 4 i Stockholm och på Storan i Göteborg. I mars i år släppte Ann Heberlein sin nya bok med titeln; "Gud, om vi ska talas vid du och jag så måste jag vara helt ärlig". Med start i Göteborg den 3 oktober gör Ann Heberlein sin första turné.

Nytagna, aldrig tidigare publicerade, foton finns att ladda hem på www.unitedstage.se. Klicka på ”Press” uppe till höger på startsidan. Lösenordet är ”press7”. Gå vidare till artistsidan och sök upp Ann Heberlein. Längst ner på sidan finns bilder att ladda hem.

Turnéplan

03-okt Göteborg Stora Teatern

15-okt Halmstad Teater

22-okt Stockholm, Södra Teatern

23-okt Stockholm, Södra Teatern

04-nov Lunds Stadsteater

10-nov Uppsala, Reginateatern

11-nov Uppsala, Reginateatern

14-nov Östersund, Storsjöteatern

21-nov Helsingborgs, Dunkers Kulturhus

27-nov Malmö, Victoriateatern

28-nov Malmö, Victoriateatern

Fler föreställningar tillkommer

Biljetter släpps imorgon tisdag den 25 maj.

United Stage Artist AB

Pange Öberg