Broken Door släpper nya singeln Addicted

Broken Door släpper nya singeln Addicted

Broken Door fortsätter sin musikaliska resa och idag landar duons nya singeln ”Addicted”. Detta är sista singeln i en trilogi som följs upp av EP’n ”Colours” i början av april. På låten Addicted har duon jobbat med mångfaldigt platina belönade producenten Mattias Andréasson (Albin, Danny mfl), vilket resulterat i ett fantastiskt samarbete och nytt sound.

Låtskrivaren Pier Schmid beskriver Addicted:

Att ha en längtan, en hunger, en drivkraft att vilja uppleva drömmar. En av mina stora passioner när jag växte upp var fotboll. Jag gjorde allt jag kunde för att få tid över så jag kunde få trixa med en boll. Där fanns nyfikenheten, energin, lekfullheten och det var alltid med ett leende på läpparna. Detta hittade jag senare i livet med musiken!!! Passion och lycka var grundtanken som till slut formade låten Addicted.

Sångaren Tobias Östlund får frågan. Vad brinner du för?

Det finns mycket jag brinner för, men musiken har alltid varit min inre kompass. Känslan som infinner sig när man plockar upp gitarren och försvinner i musikens fantastiska värld är oslagbar. Det är som att allt stannar upp och inget annat existerar. Musik är en urkraft som är svår att förklara, den ska upplevas!

I studion har produktionen till Addicted slipats och till slut växte det fram en idé om konstraster…. Den idén slutade i 2 versioner av låten… Det kändes helt naturligt att ha en akustisk version som förstärker passionen och en original version som förstärker lyckan. Passion och lycka är grunden till låten Addicted!

Lyssna på Addicted >>

Lyssna på Addicted (Acoustic) >>

Sammanfattning:
Sista singeln i en trilogi.
Producent: Mattias Andréasson.
Text & musik Pier Schmid.
EP'n Colours släpps i början av april.

Intervjuer och promos: Charlie Lindahl på Universal Music Sweden, charlie.lindahl@umusic.com

Management och turnébokning: Dennis Karlsson på United Stage Artist, dennis@unitedstage.se