​Darin på stor sommarturné - både Skansen och Dalhalla får besök

​Darin på stor sommarturné - både Skansen och Dalhalla får besök

Efter att fyllt landets största arenor under 2019 ger sig Darin ut på en efterlängtad sommarturné. Bland annat blir det unika konserter på Skansen och Dalhalla.

Tillsammans med sin publik skapade Darin en storslagen show när han under våren 2019 gjorde tre fyllda arenaspelningar på Ericsson Globe, Scandinavium och Malmö Arena som hyllades stort av press och publik.

Över 300 miljoner har streamat Darins musik på Spotify och nu är Darin äntligen tillbaka med ny musik. Den vackra singeln "En säng av rosor" släpptes den 7 februari och har redan nått framgångar på Spotifys topplista, svensktoppen, Rix FM topp6 m.fl. Till sommaren väntar de stora scenerna runt om i landet, bland annat blir det konserter på både klassiska Skansen i Stockholm och mäktiga Dalhalla utanför Rättvik. Unika spelningar i den svenska sommarnatten.

Här ser du Darin sommaren 2020:

03/07 Göteborg, Liseberg

11/07 Svedala, Sommarrocken

15/07 Borgholm, Vida Museum & Konsthall

17/07 Kalix, Sommarfesten

22/07 Halmstad, Hotell Tylösand

24/07 Sundsvall, Torgfesten

30/07 Norrköping, Hugo Parkfestival

31/07 Stockholm, Skansen

07/08 Rättvik, Dalhalla

08/08 Djurö, Folkparken

21/08 Uppsala, Fyrishov

Kontaktpersoner:

Anders Larsson, turnéproducent
larsson@unitedstage.se

Frida Skogh, pressförfrågningar
frida@oabba.se

Kategorier

United Stage Artist är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister. Företaget representerar över 180 artister exklusivt mot konsertmarknaden och genomför över 2000 konserter årligen. United Stage Artist har en trettioårig historia med bas i Stockholm. Artisterna är uteslutande skandinaviska och många representeras i hela världen. Turnéverksamheten är United Stage Artists kärna, grund och största affärsområde, totalt verkar bolaget inom fyra närbesläktade affärsområden: Turnéverksamhet, Konsertarrangemang, Artistmanagement och Företagsevents/B2B.