DI LEVA firar Area 51 Basecamp med nya singeln MEN IN BLACK

DI LEVA firar Area 51 Basecamp med nya singeln MEN IN BLACK

Efter att i somras ha gjort mer än 50 föreställningar av den bejublade hyllningsshowen tillägnad David Bowie, som förra våren hade premiär på Hamburger Börs i Stockholm, tar Di Leva nu sikte på rymdens mysterier och den globala musikscenen. Resan börjar i sällskap med "Men In Black" som släpps idag.

Idag den 20 september arrangeras den internationellt uppmärksammade festivalen "Area 51 Basecamp", vid United State Airforce hemliga bas Area 51 i Nevadaöknen, USA.

Di Leva firar eventet med att släppa singeln "Men In Black: an irresistible kind of 50’s song performed in futuristic space boogie sci-fi style (!)”.

Singeln som Di Leva skrivit och producerat själv handlar – till skillnad från Hollywoodfilmen med samma namn – om de ”riktiga” Men In Black. Texten är inspirerad av mängder av mörka, autentiska vittnesskildringar om människors möten med Men In Black, som utgör en av ufologins många spännande gåtor.

"Men In Black" är hämtad från Di Levas kommande konceptalbum "The Hybrids", som genomgående handlar om UFO-fenomenet och dess globala påverkan på samhället, och vart mänskligheten är på väg utifrån denna långtgående intergalaktiska påverkan. Singeln är den första internationella releasen som Di Levas eget bolag Spaceflower släpper i samarbete med The Orchard.

Di Levas ständigt utvecklande konstnärliga vision har gjort honom till en av de mest omtycka artisterna i Sverige, och efter att ha skrivit, komponerat och sjungit huvudsakligen på svenska under de senaste decennierna känner han nu lusten att nå ut globalt med sin verkligt unika musik.

Lyssna på "Men In Black" på Spotify här.

YouTube: https://www.youtube.com/user/DiLevaOfficial

Facebook: https://www.facebook.com/thomasdileva/

Instagram: https://www.instagram.com/thomasdilevaofficial/

Twitter: https://twitter.com/ThomasDiLeva