​Lars Winnerbäck överraskar med ny liveskiva

​Lars Winnerbäck överraskar med ny liveskiva

Idag släpper Lars Winnerbäck liveskivan "Globen 2019.11.29". Inspelad live under höstturnéns elektriska final i ett fullsatt Globen.

I september 2019 kom albumet "Eldtuppen", Winnerbäcks tolfte album, och under hösten fick publiken uppleva en stor arenaturné. Flera stopp i Sverige och Norge sålde snabbt slut. Den 29 november gick en dröm i uppfyllelse, inte bara för publiken utan även för Winnerbäck. Tillsammans fyllde de klassiska Globen i Stockholm.

Idag överraskar Lars Winnerbäck med att släppa hela konserten digitalt, så att alla kan återuppleva den där magiska kvällen i Globen igen.

Lyssna här.

Precis som på skivomslaget till “Eldtuppen” är akvarellen på liveskivan målad av Winnerbäck själv.

”Första gången jag spelade i Globen blev också den sista för mig innan live-Sverige tystnade. Men tack gode gud för streamingtjänster. Det där var en fin kväll och får kompensera nu för alla framflyttade sommargig.” - Lars Winnerbäck

Låtlista "Globen 2019.11.29"

Tomas Hallonsten - klaviatur, trumpet
Staffan Johansson - gitarr
Carl Ekerstam - gitarr, kör
Per Texas Johansson - saxofon (Tror jag hittar hem), klarinett (Hymn)

Skivan spelades in av Frans Ebbesson. Mixades av Ronny Lahti, i studio Pellotrone i Stockholm och mastrades av Hoffe Stannow på Cosmos Mastering.

Akvarellen är målad av Lars Winnerbäck. Omslag är designat av Karl-Magnus Boske.

Albumet ges ut av Lars Winnerbäck och hans management United Stage Artist. Manager är Anders Larsson och koordinator Lisse Andersson.

Anders Larsson, manager
larsson@unitedstage.se
+46 (0)70-4404113

Presskontakt:
Lisse Andersson
lisse@unitedstage.se

Kategorier

United Stage Artist är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister. Företaget representerar över 180 artister exklusivt mot konsertmarknaden och genomför över 2000 konserter årligen. United Stage Artist har en trettioårig historia med bas i Stockholm. Artisterna är uteslutande skandinaviska och många representeras i hela världen. Turnéverksamheten är United Stage Artists kärna, grund och största affärsområde, totalt verkar bolaget inom fyra närbesläktade affärsområden: Turnéverksamhet, Konsertarrangemang, Artistmanagement och Företagsevents/B2B.