Nowaste investerar i ny, fullskalig Primelog TMS-lösning

Logistikföretaget Nowaste, med bas i Helsingborg, har beslutat att införa hela Primelog TMS-lösningen i sin verksamhet.  Efter ett genomfört koncepttest var det tydligt att Primelog var den enda TMS-lösning som kunde erbjuda alla de funktioner som verksamheten krävde – från transportplanering och övervakning till hantering av fraktfakturor.

”Det här systemet verkar nästan vara skapat just för oss”, säger Nowastes Vice VD Christian Hallberg. ”Eftersom vi har så olika typer av kunder i branscher som sträcker sig från livsmedel till mode, är våra behov både breda och oerhört komplicerade. Primelog uppfyller våra tekniska krav på alla punkter och levererar de resultat vi behöver. Men lika viktigt, i våra ögon, är att ha en bra relation med leverantören. Primelog reagerar snabbt och förstår verkligen vår verksamhet vilket gör att vi känner oss som en prioriterad kund.”

Lena Ridström, VD för Primelog, säger: ”Nowastes verksamhet är som gjord för det våra TMS-moduler kan erbjuda. Efter en grundlig utvärderingsprocess beslutade de att införa hela vårt utbud av lösningar. Nu är implementeringen på gång och det är ett sant nöje att arbeta med en kund som vi kan ge så mycket mervärde.”

Om Primelog
Primelog är en affärsenhet inom Pagero Group, med fokus på utveckling av transportledningssystem (TMS), komponenter som stöder hela upphandlingsprocessen, t.ex. kontraktshantering, automatisk pris-/fakturakontroll, utgiftsanalys och attestering. Pagero Group levererar molntjänster till globala företag för att automatisera processerna purchase-to-pay, order-to-cash och logistics-to-pay. Alla tjänster bygger på toppmodern teknologi med en plattform baserad på en containerstrategi som tillåter stora datamängder, network enabling och smidig anslutning till alla affärssystem.

Om Nowaste
Nowaste Logistics har som mål att leda utvecklingen av effektiva logistiklösningar genom att använda teknik för att erbjuda hanterings- och distributionstjänster till ett antal olika branscher. Bland kunderna finns Sveriges största leverantör av frukt och grönt, Everfresh, och gör det själv-kedjan Bolist. I dag hanterar de 500 medarbetarna på Nowaste Logistics ett totalt varuvärde på mer än 7,5 miljarder SEK.
Mer information finns på www.nowaste.se

Primelog Software AB är en ledande leverantör av globala logistiklösningar för företag i norra Europa.

Vi hjälper våra kunder att utveckla och få kontroll över sina globala varuflöden för att uppnå lägre kostnad och bättre tillförlitlighet. Vår kompetens inom logistik och vår egenutvecklade logistikmjukvara Primelog är de främsta anledningarna till att våra globala kunder, stora och ledande företag inom sina respektive branscher, har valt oss som leverantör.

Primelog Software AB bedriver verksamhet i egen regi och genom partnernätverk i Europa, Nordamerika och Asien. Företaget ägs och drivs av grundarna tillsammans med institutionella och privata investerare.