Pagero och Primelog i strategiskt samarbete

Primelog är en ledande leverantör av mjukvara för globala logistiklösningar – Primelog TMS, en egenutvecklad och standardiserad lösning för företag med komplexa logistikflöden. Primelog hjälper företag världen över att få överblick och kontroll över logistikflödet, både finansiellt och fysiskt.

Nu har Pagero och Primelog ingått ett strategiskt samarbete som gör att våra gemensamma kunder får tillgång till en helhetslösning för ökad kontroll över företagets order-, transport- och fakturaflöden.

Med hjälp av Primelogs tjänster kan Pageros kunder hantera ytterligare meddelandetyper elektroniskt: transportbokningar, transportinstruktioner och transportstatus. Pagero kan sätta upp regelverk för validering av inkommande meddelanden i syfte att minimera den manuella felhanteringen. Pagero kan också erbjuda fakturamatchning av alla inkommande logistikfakturor, vilket ger en 100%-ig kontroll av företagets logistikkostnader.

”Primelogs teknologi och erfarenhet utgör ett utmärkt komplement till Pageros tjänsteutbud. Vissa kunder inom vissa affärsområden har behov av att sätta upp tekniskt komplicerade affärsflöden. Tack vare vårt partnerskap med Primelog har vi nu möjlighet att tillgodose dessa behov samtidigt som vi kan fortsätta att leverera inom vårt kärnområde”, säger Fredrik Rosenqvist, VP Partner & Alliances, Pagero.

”Pagero är redan stora på elektronisk meddelandehantering och med vårt samarbete täcker vi fler affärsmeddelanden och ger framförallt kunderna en stor möjlighet att sänka sina kostnader genom att erbjuda freight spend management, det vill säga en 360-graderskontroll på samtliga logistikkostnader i kundens globala varuflöden”, säger Lena Ridström, CEO Primelog.

För mer information, kontakta:
Fredrik Rosenqvist
VP Partner & Alliances Pagero
E-post: fredrik.rosenqvist@pagero.com
Tel: +46 (0) 701 81 27 46
VD Primelog
E-post: lena.ridstrom@primelog.com

Om Pagero
Pagero kopplar samman affärssystem (till exempel ekonomi-, order- och inköpssystem) digitalt med varandra. Våra e-order-, e-faktura- och e-betaltjänster hjälper företag att effektivisera sin verksamhet genom hela processen från order till betalning. Våra e-order- och e-fakturatjänster levereras i molnet via vårt nätverk Pagero Online. Tjänsterna är oberoende av affärssystem, bransch och transaktionsvolym och passar därför alla typer av företag.

Pagero har ca 140 anställda med huvudkontor i Göteborg och lokala säljkontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn, Brighton, Dublin, Rom, Madrid och Dubai. Vårt 40 personer starka utvecklingsteam arbetar ständigt med att vidareutveckla våra tjänster för att våra kunder skall få största möjliga nytta av sin investering. Vi har 20 000 kunder i över 50 länder och vi når 1 100 000 företag och organisationer världen över.

Om Primelog
Primelog hjälper företag med globala försörjningskedjor att förbättra verksamheten genom bättre kontroll, lägre kostnader och högre service nivåer och är en ledande SaaS (Software-as-a-Service) leverantör i norra Europa. Vår kompetens inom logistik och vår mjukvara Primelog TMS är det som attraherar våra globala kunder, de största och mest inflytelserika företagen i sin bransch. Primelog agerar genom egna kontor och partner-nätverk i Europa och Nord-Amerika. Mer information finns på www.primelog.se

Primelog Software AB är en ledande leverantör av globala logistiklösningar för företag i norra Europa.

Vi hjälper våra kunder att utveckla och få kontroll över sina globala varuflöden för att uppnå lägre kostnad och bättre tillförlitlighet. Vår kompetens inom logistik och vår egenutvecklade logistikmjukvara Primelog är de främsta anledningarna till att våra globala kunder, stora och ledande företag inom sina respektive branscher, har valt oss som leverantör.

Primelog Software AB bedriver verksamhet i egen regi och genom partnernätverk i Europa, Nordamerika och Asien. Företaget ägs och drivs av grundarna tillsammans med institutionella och privata investerare.