Primelog följer Getinge över Atlanten

Getinge valde Primelog som partner 2012 för att öka kontrollen och visibiliteten över varu-, informations- och finansiella flöden. Efter att ha implementerat Primelogs kontrolltornslösning för den europeiska marknaden, tar nu Getinge med Primelog över Atlanten för utrullning på den
nordamerikanska marknaden.

”Primelog LMS har den skalbarhet och flexibilitet som krävs för att vi skall lyckas implementera vår logistikstrategi världsdel för världsdel”, säger Henrik Larsson som är Director Global Logistics på Getinge Infection Control. ”Primelogs kontrolltornskoncept med stöd för multi-modala transporter och multi-leg logistik ger oss full kontroll på den dagliga verksamheten och beslutsunderlag för ständiga förbättringar.”

För Primelog är samarbetet med Getinge på en ny marknad ännu ett kvitto på att Primelog LMS har sin styrka i att hantera globala och komplexa logistiklösningar. ”Implementationen av Getinges europeiska kontrolltorn bevisar att konceptet håller och vi ser med stor tillförsikt fram emot att upprepa detta för den nordamerikanska marknaden”, säger Lena Ridström, VD på Primelog.