News -

Nyheter på Blu-ray, DVD och on Demand i Oktober från Universal Sony Pictures Home Entertainment

Stalingrad

En episk överblick över striden som vände hela andra världskriget.

På Blu-ray 3D, Blu-ray och DVD 1 Oktober

A Million Ways to die in the west

I Arizona år 1882 är inget lätt i den bittert oförlåtande Gamla Västern utom att dö. Albert (Seth MacFarlane) är en mjuk man i hårda tider, som verkligen inte passar in. Alberts känslor av smärta och värdelöshet förstärks ytterligare när hans flickvän (Amanda Seyfried) lämnar honom för stadens mustaschtrimmare (Neil Patrick- Harris). När en gåtfull och vacker kvinna (Charlize Theron) rider in i staden hjälper hon honom att fatta mod. Men när hennes man (Liam Neeson), en ökänd bandit, anländer och vill ta revansch måste Albert pröva sitt nyvunna mod.

Bad Neighbours

När Mac (SETH ROGEN) och Kelly (ROSE BYRNE) upptäcker att deras nya grannar är ingen annan än en studentförening – ledd av karismatiska ordföranden Teddy Sanders (ZAC EFRON) – försöker de spela med och göra det bästa av en svår situation. Men när föreningens fester blir alltmer episka, börjar båda sidor av staketet att försvara sin mark. När grannarnas försök att bräcka varandra med hänsynslösa sabotage utmynnar det i ett krig av historiska mått, där antingen universitetsungdomarna sparkas ut från kvarteret eller att de nygifta helt tappar vettet.

Summer in February

an Stevens (Downton Abbey), Dominic Cooper (My Week with Marilyn) och Emily Browning (Sleeping Beauty) spelar huvudrollerna i denna djupt rörande berättelse om kärlek, vänskap och svek. Filmen är en bearbetning från den bästsäljande romanen Summer in February och följer en bohemisk konstnärskoloni som blomstrade i Cornwalls vilda kusttrakter under åren som ledde fram till första världskriget. Medan landets framtid är oviss-, dras tre vänner in i en stormig kärlekstriangel i denna sensationella sanna berättelse.

Appleseed Alpha

Från skaparen av Ghost in the Shell och regissören av Appleseed kommer nu en laddad, postapokalyptisk prequel: Appleseed Alpha. Legosoldaten Deunan och hennes cyborgpartner Briareos har lämnats åt sitt öde i ett efterkrigssamhälle och måste skydda två medborgare från den utopiska staden Olympus för att rädda mänsklighetens sista hopp.

Anomaly

Före detta soldaten Ryan Reeve tillfångatas och vaknar upp i bakluckan på en skåpbil utan något minne av hur han hamnade där. Ryan blir anklagad för att ha kidnappat ett barn och försöker pussla ihop bitarna, men nio minuter och fyrtiosju sekunder senare förlorar han medvetandet igen. Under omöjliga förhållanden har han inget annat val än att söka efter svaren på gåtan bakom hans minnesförluster. The Anomaly är en unik science fiction-thriller som utforskar idén med minneskontroll.

På Blu-ray, DVD och On Demand 29 Oktober

Förfrågan om recensionsexemplar av aktuella titlar: publicity@unisphe.se

För packshots och stills, registrera dig på vår pressajt: www.universalsonypictures.se

För mer information, material eller övriga frågor: Sarah Wallskog-Lindvall sarah.wallskog-lindvall@unisphe.se

About Universal Sony Pictures Home Entertainment

Universal Sony Pictures Home Entertainment Nordic (‘US’) was established in April, 2013 and launched commercially August 1st, 2013. The company is an equally shared joint venture between major film studios Universal Pictures and Sony Pictures, which encompass their respective Home Entertainment and Digital business. ‘US’ is one of the leading companies that distribute rights and productions in the entertainment industry for domestic use on DVD, Blu-Ray and Digital in the rental- and buying market. Among the over 7 000 movie titles in the business catalogue you can find franchises as “DUMMA MIG”, AMAZING SPIDER-MAN, SMURFARNA, FAST & FURIOUS, and reputable TV-series as DOWNTON-ABBEY and BREAKING BAD.