UNIVERSAL PICTURES NORDIC - NYA TITLAR PÅ BLU-RAY™ & DVD 25 JULI

CONTRABAND

Efter att sedan länge ha lämnat sin brottsliga bana bakom sig tvingas Chris (Mark Wahlberg) tillbaka till det han kan bäst – smuggling. Men när det hela går över styr måste Chris ta till alla sina gamla knep för att kartlägga ett förrädiskt kriminellt nätverk av brutala knark-baroner, korrupta poliser och skoningslösa torpeder.

Med Mark Wahlberg, Giovanni Ribisi, Ben Foster och Kate Beckinsale. Regisserad av Baltasar Kormákur.

WANDERLUST

Drömmer du ibland om att lämna alla storstadens krav bakom dig… George (Paul Rudd) och Linda (Jennifer Aniston) är ett sönderstressat par från Manhattan och när George blir av med jobbet har de inget annat val än att flytta in hos Georges arroganta bror i Atlanta. På väg dit hamnar de i Elysium, ett idylliskt kollektiv där de lever ett minst sagt alternativt liv. Är det precis den nystart de behöver, eller kommer Elysium att skapa fler problem än det löser.

Med Paul Rudd, Jennifer Aniston, Justin Theroux och Malin Åkerman. Regisserad av David Wain. Manus av David Wain och Ken Marino. Producerad av Judd Apatow.

SOUTHLAND TALES

Southland Tales är en mörk humoristisk framtidsskildring som utspelar sig under tre dagar i ett Los Angeles nära social, ekonomisk och miljömässig katastrof, i ett USA där medborgare övervakas av det allseende organet US-Ident. När tidsresor, terrorism och jordens undergång kolliderar får det fatala följder i denna fängslande film från manusförfattaren och regissören bakom Donnie Darko.

Med Dwayne Johnson, Sean William Scott och Sarah Michelle Gellar. Manus och regi av Richard Kelly.

FASTEST

Fastest är en långfilm i maxhastighet som fångar den spännande och riskfyllda tillvaron för de tävlande inom MotoGP™. Filmen, som är skapad av den prisbelönte Mark Neale (Faster),  skildrar Valentino Rossis kamp för att nå sin åttonde mästerskapstitel i toppklassen. Rossi måste ge allt för att komma tillbaka efter en olycka och kunna tävla mot de oerhört snabba unga förarna och blivande stjärnorna inom sporten, bland andra Jorge Lorenzo, Ben Spies, Dani Pedrosa, Marco Simoncelli och Casey Stoner.

UTÖVER DESSA TITLAR så släpper vi även den sjunde säsongen av TV-serien HOUSE samt följande katalogtitlar på blu-ray™; Parenthood, Life, Dragonheart och More American Graffiti.

Kontakta oss om du önskar mer information om dessa titlar eller för recensions ex:

Anna K Hagnefur, PR Manager, Universal Pictures Nordic

annakarolina.hagnefur@nbcuni.com eller 08 629 68 96