BOB MARLEY - biosuccé i Storbritannien & Irland

Efter fyra veckor på biodukarna i Storbritannien och Irland, närmar sig filmdokumentären om Bob Marley Buena Vista Social Clubs 13 år gamla rekord, som den mest inkomstbringande musikdokumentären i Storbritannien. Hittills har filmen spelat in över 1 400 000 USD.

Universal Pictures Nordic släpper unik filmdokumentär om reggaekungen Bob Marley på Blu-ray och DVD den 15 augusti. Denna varma och rörande dokumentär visar en lekfull och samtidigt allvarlig bild av legenden Bob Marleys liv, regisserad av Oscar ® och BAFTA ® vinnande filmskaparen Kevin Macdonald. Filmen innehåller personligaintervjuer med Marleys närmsta vänner, familj och medarbetare, privata bilder och musikklipp från karriären.

Dokumentären är 2 timmar och 30 minuter lång och blu-rayversionen innehåller massor av bonusmaterial. För mer information när det gäller Marley, kontakta pressansvarig: Vicke Harris

E-mail: vicke@vicke.se eller mobil: 0707 411 122