Steven Spielbergs restaurerade klassiker Hajen visas i Cannes Classics 2012

Den första sommar blockbustern och kultfilmen Hajen har undergått en storartad restaureringsprocess – bildruta efter bildruta – och kommer att visas i Cannes Classics.

Missa inte chansen att se denna restaurerade klassiker på storduk. Universal Studios Digital Services har tillsammans med Amblin Entertainment post-produktion utfört ett minutiöst restaureringsarbete. Den restaurerade filmen släpps på blu-ray för första gången den 22:a augusti.

HAJEN (1975) restored

DATUM: onsdag 23:e maj

TID: 19.15

PLATS: the 60th Anniversary screening room (500 platser)

1 Boulevard de la Croisette, Cannes

En utomhusvisning av filmen kommer att ske på stranden den 24:e maj!

Tid och plats tbc.

För mer information om Hajen eller för intervjuförfrågningar kontakta:

Anna K Hagnefur, PR Manager, Universal Pictures Nordic

annakarolina.hagnefur@nbcuni.com eller 0736 567732