UNIVERSAL PICTURES NORDIC NYHETER PÅ BLU-RAY™ & DVD I FEBRUARI

I februari så släpper vi Seth MacFarlanes hysteriskt roliga teddybjörnshyllning Ted, Oliver Stones råa Savages och actionthrillern The Sweeney, med Ray Winstone och Damian Lewis i rollerna. Vi släpper även dokumentären I am, där Hollywood-regissören Tom Shadyac (Ace Ventura, Bruce Almighty) försöker besvara frågorna; ”Vad är det för fel på världen?” och ”Vad kan vi göra åt saken?”.

TED

Ted är historien om John Bennett (Mark Wahlberg), en vuxen man som måste lära sig att leva med sin älskade nallebjörn som fick liv när han önskade det som liten ... och som inte tänker lämna honom i första taget.

Filmen har setts på bio av närmare 270 000 svenskar.

På Blu-ray och DVD 6 februari 2013

SAVAGES

Trefaldigt Oscar-belönade filmskaparen Oliver Stone har gjort en mästerlig skildring av en brutal berättelse. I en idyllisk surfstad i Kalifornien har en hänsynslös mexikansk drogkartell fått upp ögonen för två bästa kompisar som ägnar sig åt marijuanaförsäljning. De två vännerna startar ett krig de omöjligt kan vinna och tvingas delta i ett grymt spel för att rädda kvinnan de älskar. Med John Travolta, Benicio del Toro, Salma Hayek, Taylor Kitsch, Blake Lively och Aaron Johnson i huvudrollerna.

På Blu-ray och DVD 13 februari 2013

I AM

I am handlar om en framgångsrik Hollywood-regissör som efter en livshotande hjärnskada söker efter svaret på två grundläggande frågor:

”Vad är det för fel på världen?” och ”Vad kan vi göra åt saken?”

Tom Shadyac träffar några av vår tids stora tänkare, bland annat författare, poeter, lärare, religiösa ledare och vetenskapsmän (Howard Zinn, Lynn McTaggart, Desmond Tutu, Thom Harmann, Coleman Barks) för att identifiera det grundproblem som orsakar alla andra problem. Samtidigt reflekterar han över de val han själv gjort i ett liv fyllt av överflöd och girighet…

På DVD 13 februari 2013

THE SWEENEY

Den legendariske kriminalinspektören Jack Regan (Ray Winstone) och hans kollega George Carter (Ben Drew) är två tuffa snutar som bekämpar brottslighet i dagens London i en snygg och spännande actionthriller regisserad av Nick Love (Outlaw).

Som medlemmar i Londonpolisens specialstyrka är de tungt beväpnade och knappast rädda för att bryta mot reglerna. När ett skoningslöst gäng börjar bedriva verksamhet i London och en gammal fiende dyker upp på nytt gör Regan vad som helst för att lösa situationen, även om det innebär att han måste gå emot tydliga order från chefen (Damian Lewis, Homeland).

På Blu-ray och DVD 27 februari 2013

För mer information eller recensionsexemplar:

Anna K Hagnefur, Universal Pictures Nordic

annakarolina.hagnefur@nbcuni.com 08 629 68 96 eller 0736 567732