Vill du skapa samtal som spelar roll under Almedalsveckan 2014?

Almedalsveckan är ett tillfälle att påverka, skapa nya perspektiv samt att få sin röst och sin idé hörd. Förra året var det mer än 2000 seminarier och Almedalen 2014 som är “supervalår” lär det bli ännu fler. De flesta seminarier och paneldebatter ser oftast likadana ut och kostnaden för att sticka ut brukar synas på PR-budgeten. De flesta samtal bygger på principen att en eller några talar och de flesta sitter som åskådare och lyssnar. Oftast helt utan interaktivitet eller att involvera deltagarna.

Unleash tror på meningsfulla samtal som spelar roll och som är involverande. Därför hjälper vi organisationer och företag att utveckla interaktiva och involverande samtal som spelar roll. Vi kallar det för “Participatory conversations” där vi processleder delar eller hela seminariet för att dels skapa en välkomnande stämning men också djupa samtal med en hög interaktivitet med publiken. Effekten blir att deltagarna känner sig hörda, delaktiga och att de fått vara med och utbyta idéer och värdefulla kontakter med andra som är intresserade av ämnet. Formatet “Participatory conversations” passar allt från 30-120 minuters samtal och seminarier och passar även i kombination till panelsamtal och föreläsning.

Vill du skapa ett event eller seminarium under Almedalen som människor minns, som påverkar och som skapar ett samtal som spelar roll så kontakta Ashkan Safaee på ashkan@unleashglobal.com alternativt +46 768 22 76 65 för mer information om vårt erbjudande kring Almedalen.

Foto: Hamid Ershad Sarabi

• kajsa balkfors