Press release -

UP THERE, EVERYWHERE gästade BBCs program Business Matters och pratade om att leva och jobba i molnet

Julian Stubbs, en av grundarna till UP THERE, EVERYWHERE, världens första globala molnbaserade byrå, var under torsdagen den 12:e juni gäst på BBCs program Business Matters.

Stubbs talade om hur molnbaserat arbete är en ny och snabbt växande global trend. Han förklarade att trenden drivs både av att företag tittar på kostnadseffektivitet och nedskärningar samt att personer söker en alternativ livsstil och nya sätt att arbeta.

Stubbs grundade UP THERE, EVERYWHERE tillsammans med affärspartnern Eric Dowell 2011. Företaget startades i Stockholm och har vuxit från 2 personer till att idag bestå av över 160 personer i 21 städer runt om i världen.

Stubbs har nyligen släppt sin andra bok, E-Ployment Living and Working in the Cloud. Boken handlar om att jobba och leva i molnet och finns att köpa på Amazon UK och Amazon US.

"Som vi alla vet förändras världen snabbt. Våra privatliv och arbetsliv går alltmer in i varandra. I dag är det inte konstigt att titta på ett roligt filmklipp på YouTube klockan tio på morgonen eller svara på jobbmejl vid tio på kvällen. Gränserna har helt enkelt suddats ut." beskriver Stubbs i programmet.

Han är säker på det som skett med böcker, musik och film också kommer att ske i den kreativa tjänstesektorn. Frilansare kommer att bilda globalt sammanlänkade nätverk och arbetet kommer möjliggöras av molnbaserade verktyg. Människor kan med teknikens framsteg arbeta överallt. Det handlar inte längre om vart man får ett arbete gjort utan arbetet kan genomföras oavsett arbetsplats.

När Stubbs förklarar E-Ployment säger han att: "Vi ville skapa ett tredje sätt – det är inte en anställning, inte heller ett frilansuppdrag. Inom E-Ployment får du stödet du behöver vilket liknar en anställning samtidigt som du har den totala friheten som erbjuds i jobbet som frilansare. Att allt arbete sedan genomförs på distans med hjälp av molnbaserade verktyg gör att det blir ett tredje sätt att arbeta."

BBC-programmet Business Matters direktsänds från London och når miljoner lyssnare runt om i världen. Programmet där Julian medverkade sändes torsdagen den 12:e juni 2014.

Tre personer pratar om E-Ployment:

"Byråer som arbetar inom den kreativa tjänstesektorn bör vara extremt oroliga just nu då frilansnätverk kommer att konkurrera med dem. Nätverken består av människor som uppnått en bättre balans mellan arbete och fritid, de är mer fria och har tagit kontroll över sina egna liv och sin framtid. Den här boken berättar varför de lyckas och hur du också kan göra det."
Lynn Franks - författare, entreprenör och livsstilsguru

"Det finns ett förändrat sätt att se på saker och ting. Man vill ta hand om hela människan på en arbetsplats och människor är intresserade av att ta hand om sina liv. Ett växande antal människor, arbetsgivare och anställda, börjar ifrågasätta de traditionella och ofta smala måtten på vad det innebär att vara framgångsrik. Man kan fråga sig vem som är rikast: den person som pendlar en timme till jobbet, jobbar i 12 timmar för att sedan återvända hem när barnen redan somnat? Eller någon som pendlar till sitt hemmakontor, äter lunch på stranden, och läser godnattsagorna själv? Den här boken är helt rätt i tiden och tar upp dessa typer av frågor."
Simon Cohen - brittisk samhällsdebattör samt radio- och tv-personlighet

"UP är inspirerande och när jag berättar om företaget säger människor "Wow!" UP är beviset på ett fungerande arbetssätt i den nya ekonomin och övertygar att ett hållbart tankesätt verkligen kan ge ett bättre konkurrensläge. Den som på allvar funderar på att förändra sitt sätt att arbeta bör läsa den här boken."
Marga Hoek - visionär, författare och affärskvinna

Läs mer om boken E-Ployment Living and Working in the Cloud här: http://www.upthereeverywhere.com/e-ployment-book/

• Environment, Energy

• graphic identity
  • branding stockholm
  • destination branding
  • advertising
  • identity management
  • place branding
  • city branding
  • reklam
  • social media
  • branding
  • bbc business matters
  • marknadsföring
  • marknadsföring kommunikation
  • up there everywhere
  • jobba i molnet
  • e-ployment
  • julian stubbs
  • julian stubbs up

UP THERE, EVERYWHERE är världens första globala molnbaserade byrå. UP startade 2011 i Stockholm och består idag av över 160 personer i 21 städer runt om i världen. UP erbjuder integrerade tjänster för varumärkesutveckling och kommunikation samt analys, strategi, design, digitala och kreativa tjänster. UP arbetar med hjälp av molnbaserade verktyg för att leverera kommunikativa lösningar i världsklass till kunder med sofistikerade idéer, produkter, tjänster och organisationer.

Julian Stubbs

Press contact CEO +46706557479