Inbound Marketing - Revolutionen Når Sverige!

Det är först på senare tid som europeiska företag har fått upp ögonen för Inbound och Content marketing. De omtalade marknadsföringsmetoderna handlar om att använda sig av relevant och värdeskapande innehåll på företagets egna plattformar. Istället för att ”trycka ut” budskapet genom traditionell reklam är syftet att producera content som stegvis hjälper konsumenten genom köp-processen.

Första steget för att lyckas med Inbound Marketing är att skapa Personas. Det vill säga fiktiva karaktärer som representerar företagets vanligaste kunder. Genom att på detta vis göra målgruppen mer levande kan företaget lättare anpassa sitt innehåll så att det utbildar och skapar förtroende bland konsumenterna. Nästa steg är att förse potentiella kunder med mer information som hjälper dem att ta sig vidare i köp-processen. Detta pågår ända fram tills de känner sig redo att välja leverantör, och i det skedet gäller det att ha en överenskommelse med säljavdelningen om när dessa leads är redo att bli kontaktade.

UP THERE, EVERYWHERE har åtagit sig att lära skandinaviska företag hur de med hjälp av subtila marknadsföringsmetoder kan växa både nationellt och internationellt. Den 14 april arrangerar mediebyrån ett frukostseminarium för att introducera Inbound och Content Marketing. Målet är att skapa en mötesplats som ska inspirera, motivera och förhoppningsvis väcka nya idéer bland företag.

Seminariet kommer att äga rum på Nordic Light Hotel den 14 april klockan 07:45 - 09:45. Mer information om seminariet finner du via länken nedan.

page.upthereeverywhere.com/inbound-breakfast-seminar-registration-0

• Media, Communication

• content marketing
  • inbound marketing
  • up there everywhere
  • marknadsföring kommunikation
  • social media
  • reklam
  • marknadsföring

UP THERE, EVERYWHERE is the world’s first global cloud based agencyLaunched in Stockholm just three years ago, we now have over 160 people world-wide in 21 locations. We provide integrated brand, design, creative, social media and digital services that are delivered via the cloud globally for clients with sophisticated ideas, products, services or organisations.

Julian Stubbs

Press contact CEO +46706557479