Uponor öppnar fabrik och försäljningskontor i Kina

Detta är den fjortonde produktionsenheten som Uponor har i världen och den startade i slutet av 2016, är fullt utrustad och förser kunderna med produkter. Enheten kommer att bli basen för tillverkningen av Uponors världsledande hållbara VVS-lösningar och energieffektiva värme- och kylsystem för nybyggnation och kommersiell byggmarknad i Kina.

Samtidigt inviger Uponor sitt försäljningskontor i Shanghai, Kina, som kommer att bli basen för samtliga säljaktiviteter i östra Kina inklusive produktutveckling, teknik och design samt en nationell marknadsavdelning.

Uponors President och CEO, Jyri Luomakoski kommenterar: "2018 firar Uponor 100-årsjubileum. Det officiella öppnandet av vår första produktionsenhet i Kina är därför en viktig milstolpe och öppnar ett nytt kapitel i Uponors historia. Den kinesiska byggmarknaden är bland de största i världen, och jag ser fram emot de möjligheter den kan ge Uponor."