Bråvalla Festival öppnar upp Hangar 86

I samarbete med Sensus Live och Studiefrämjandet Nemis öppnar Bråvalla Festival upp ytterligare en scen på festivalområdet. Hangar 86 kommer under tre dagar att fyllas med några av Sveriges mest lovande band, artister och DJ’s. Till Bråvalla Festival kommer således inte bara några av världens största artister och grupper, utan även framtidens talanger kommer bidra med att ställa till med sommarens största fest i Norrköping!

Sensus och Studiefrämjandet arbetar med att alla skall få möjlighet att vara en aktiv del av kulturlivet. Programmet i Hangar 86 kommer att utgå från deras arbete med tillgänglighet. Genom att arbeta med ökad genrebredd, både i den vardagliga verksamheten, samt på offentliga showcase-scener så hoppas vi kunna presentera många nya goda förebilder med ett mångkulturellt ursprung för att skapa en jämlikare musikbransch. Tillsammans med Sensus och Studiefrämjandet arbetar vi för att skapa en mer spännande framtid för musik i Sverige.

Sensus och Studiefrämjandet är två av Sveriges största Studieförbund för musik och organiserar tillsammans studiecirklar med 6000 band från Ystad i söder till Kiruna i norr. Studieförbunden är en av grundstenarna till det Svenska musikundret och är ofta delaktiga från första ackordet i musikernas karriärer. Under Bråvalla Festival kommer ca 30 artister, band och DJ’s få spelmöjligheter.

• bråvalla festival
  • 2013