Bråvikslandet – en vandringsdestination som är på gång!

Intresset för friluftsliv och naturturism växer och i våras togs det fram vandringspaket för att locka besökare till Bråvikslandet, som består av Kolmården och Vikbolandet.  T o m slutet av augusti har ett 60-tal besökare njutit av den fantastiska naturen och bott på hotell med mat och dryck.

”Det är en bra början och vi tror på ännu högre beläggning inför nästa säsong. Kolmårdsskogarna har en mycket vacker och spännande natur och vi är stolta att få vara en del av den” säger Isabel Wilhem på Villa Fridhem, ett av de sex hotellen som erbjuder vandringspaket.

I paketet ingår en broschyr med förslag på dagsvandringsturer på befintliga leder, logi med helpension inklusive matsäck till vandringen.  Bråvikslandet har lätt tillgängliga vandringsleder bl a Östgötaleden och olika naturreservatsleder som går genom Kolmårdens mytomspunna skogar, tysta fjällmossar och med en vidunderlig utsikt över Bråviken.

Bråvikslandet har goda förutsättningar för naturturism och här har vi utvecklat naturupplevelsen med bekvämt boende och skapat attraktiva bokningsbara paket säger Cecilia Karlsson, Upplev Norrköping, projektledare för Bråvikenprojektet. Vi är mycket nöjda med det stora intresset för vandringspaket i vårt område.

Tidningen Tara har också uppmärksammat produkten och kommer att ha en vandringshelg för sina läsare i slutet av september.

För mer information:
Cecilia Karlsson, projektledare Upplev Norrköping, tel 011-15 50 55, cecilia.karlsson@norrkoping.se.
Christina Leinonen, turistchef Upplev Norrköping, tel 011-15 50 56, christina.leinonen@norrkoping.se

Besök gärna vår hemsida: