En färgsprakande trädgårdsmarknad i sommarsolen!

Årets Trädgårdslust på Färgargården bjuder på många godbitar – ett stort aktivitetsområde för alla små busfrön och ett 60-tal utställare med allt från växter och lokalproducerade matvaror till knivslipning. Café Färgargården serverar kaffe och bulle i det gröna och Östgötamat erbjuder smakprov och goda grilltips inför sommaren.

- I år har vi satsat lite extra på busfröområdet där alla barn med leklust kan pyssla, få en ansiktsmålning och tävla i att stapla koskit! berättar Elin Andersson, projektledare för evenemanget. För nyfikna barn öppnar också Ekoturen upp bussen och visar på naturens fantastiska värld under lupp.

Weibulls ”jordgubbe” och ”smultron”, Dag och Magnus (Kvalitetsansvarig respektive Produktansvarig för Jord & Gödsel) finns på plats för att besvara alla besökares kluriga frågor med ett jordnära svar. De står också för alla fina priser till tävlingarna och tipspromenaden.

Arrangörer av Trädgårdslust är Upplev Norrköping AB tillsammans med Weibulls.

- Det kommer finnas något för alla på vårens Trädgårdslust, säger Johan Bergerfalk från Upplev Norrköping. Till exempel kommer Östgötamat finnas på plats och ge smakprov på och tips om sommarens bästa grillning.

Busfröområde:
Gratis aktiviteter för stora och små med leklust!
·  Skapa en egen vindsnurra
·  Så ett frö och ta med dig krukan hem
·  Hälsa på Gosetrollens söta kaniner
·  Få en egen ballongblomma!
·  Ansiktsmålning
·  Stapla koskit – vem kan stapla högst? En ny vinnare varje timme!
·  Besök Ekoturens buss och utforska naturens hemligheter
·  Gå tipspromenad och tävla om fina priser
·  Grilla marshmallows med scouterna

Annat att göra på Trädgårdslust:
·  Strosa på marknaden bland ca 60 utställare
·  Ta med din kniv och få den slipad!
·  Ställ frågor till och få tips inför sommaren av Weibulls ”jordgubbe” Dag och ”smultron” Magnus (Kvalitetsansvarig & Produktchef Jord & Gödsel).
·  Café Färgargården dukar upp fika i gröngräset
Och mycket mer…