Ett högtryck drar in över Norrköping

Imorgon den 25 juni kommer namnet Högtryck Norrköping dyka upp på de sociala medierna Twitter, Facebook och Instagram. Bakom namnet står åtta aktörer i Norrköping som tillsammans arrangerar en stor del av de kultur- och nöjesevenemang som sker i staden under hela året.

Under ett gemensamt namn och plattform kommer Högtryck Norrköping att vägleda publiken inom kultur, nöje, musik och uteliv i Norrköping, för att göra det enkelt för invånarna och den tillresande att hitta information om vad som är på gång.Namnet Högtryck Norrköping skapades och består av Upplev Norrköping, Knickedick, Henry Ståhl Fastigheter, Dynamo, Cnema, Pop Orange, Filmföreningen Flimmer och Klubb Republik som tillsammans täcker in evenemang under tema klubb, konserter och film. Förhoppningen från arrangörerna är att fler besökare ska hitta till det digra utbudet av nöje och underhållning som arrangeras. Man hoppas även på interaktion och deltagande från besökare som på de sociala medierna kan följa, gilla och tagga sig själva på arrangörernas evenemang.

• underhållning
  • nöje