Intrepid sjösätts imorgon!

Vädrets makter ställde till det för oss vid premiären av Norrköping Light Festival och Intrepid, the paper boat blåste sönder i stormen. Nu är den lagad och kommer att sjösättas imorgon, torsdag 10/12 ca kl 09.30 vid Strömsholmen.

Pappersbåten som är ett av världens mest vikta origamimotiv och känns igen av både stora och små. Den här båten som vi känner igen från vår barndom har döpts till Intrepid som betyder modig eller djärv. Det är för att den ofta ses som en källa av trygghet när jobbiga tider råder. Båten är 14 meter lång, 4 meter bred och väger ca 2,5 ton.

Konstnären, Katja Galyuk, vill med Intrepid visa vilket budskap staden har, att det är tryggt och säkert här. Pappersbåten är ett vardagligt motiv som med denna ljusförvandling får en ny innebörd med stor effekt.

Pressbilder finns på www.norrkopinglightfestival.se

• norrköping light festival