Nationaldagsfirande i Norrköping med Axel Schylström & Fröken Elvis

6 juni arrangerar Upplev Norrköping ett traditionellt och innehållsrikt nationaldagsfirande.

Årets talare är den populära Axel Schylström, född och uppvuxen i Norrköping.
Nytt för i år är en avslutande konsert med skivaktuella Fröken Elvis.

Det blir ett späckat program med folkdans, familjeunderhållning, musik, tal, flaggutdelning, veteranbilar, kaffe och saft i parken och mycket mer

Årets talare är Axel Schylström som många sett i Idol. Ett dåligt beslut som 20-åring höll på att kosta Axel livet. Tillsammans med en kompis klättrade han upp på ett tåg, kom i kontakt med strömförande ledningar och fick 16 000 volt genom kroppen. Det var början på en lång resa tillbaka. Han gick från att höra att han aldrig skulle kunna gå igen till att vara tillbaka på fotbollsplanen, en av finalisterna i Idol och succé i Melodifestivalen. Axel talar om sitt Norrköping, framtidstro, man kan alltid komma tillbaka oavsett hur djupt man faller.
Tal kommer även att hållas av Kommunfullmäktiges ordförande Louise Malmström

En nyhet för året är att firandet i Olaiparken avslutas med en konsert med Fröken Elvis.

Det har varit intensiva år för medlemmarna i Fröken Elvis. Sedan debutalbumet Elvis på svenska kom för två vårar sedan har gruppen översköljts av förfrågningar och bokningarna sträcker sig en bra bit in i 2019. I Olaiparken 6 juni bjuder tjejerna på Elvislåtar på svenska och nyskrivna egna låtar. En konsert i föreställningsformat med svängiga arrangemang. Musik med humor, värme, lite allvar och en jädra massa instrument. Inget talar för att gruppen får mindre att göra efter releasen av deras andra fullängdare ”Kungen & Vi” (1 juni).

Det blir även detta år nationaldagskonsert kl 20.00 i Rådhusets trapphall

Fri entré till allt - Välkomna!

Dag: 6 juni
Tid: kl 10.00-15.00
Plats: Olaiparken, Norrköping

För fullständigt program se hemsida www.upplev.norrkoping.se