Norrköping första anhalt för UEFA Dam-EM 2013 trofén!

Nu på lördag, den 27 april, startar UEFA Dam-EM 2013 trophy tour, och det är ca 70 dagar kvar tills turneringen börjar. UEFA Dam-EM 2013 är årets största internationella fotbollsturnering för landslag på damsidan och turneringen avgörs i Göteborg, Halmstad, Växjö, Kalmar, Norrköping, Linköping och Solna (final). Samtliga värdstäder kommer under våren att få besök av den officiella UEFA Dam-EM-trofén under en så kallad ”trophy tour”.

Trophy touren kommer inledas i Norrköping och under lördagen kommer trofén finnas på plats i Galeria Domino (mellan 9:30 -17:00) där det bland annat kommer finnas möjlighet att fotografera sig med trofén och även träffa UEFA Dam-EM 2013 ambassadören Victoria Sandell Svensson.

Trophy Touren kommer göra nedslag vid sju tillfällen i de olika värdstäderna för att hälsa familjer och fotbolls fans välkomna till sommarens stora turnering där Norrköping alltså blir troféns första anhalt.  Trophy Touren kommer avslutas på Nationalarenan Friends Arena den 11 Juni där trofén i samband med herrarnas VM-kval match mellan Sverige och Färöarna ska överlämnas till värdstaden Solna som sedan förvarar trofén tills europamästarna kåras den 28 juli 2013.

-  Vi hoppas det kommer vara mycket uppmärksamhet runt denna ’Trophy Tour’. UEFA Dam-EM kommer vara en fantastisk turnering och ett av sommarens stora event i värdstäderna. Att det nu är dags att arrangera en Trophy Tour är ett tecken på att turneringen närmar sig med stormsteg och att det snart, äntligen, är dags för avspark, säger Göran Havik, organisationschef UEFA Dam-EM 2013.

Då Trofén är på besök i staden kommer man få möjligheter att fotografera sig med trofén och även delta i de fotbollsrelaterade aktiviteter som kommer ske i samband med besöket.

Nedan ser ni datumen då trofén besöker de respektive värdstäderna:

• 27/4 NORRKÖPING
  • 4/5 VÄXJÖ