O-Ringen Kolmården 2019 bjuder in till presskonferens måndag den 17 juli kl. 14.00

Minst 25 000 väntas få uppleva äventyret O-Ringen Kolmården 2019 – nu avslöjas konceptet

Det blåser stark medvind för orientering i Sverige. Just nu skördar Sverige stora framgångar och flera VM-guld under pågående orienterings-VM i Estland och om två veckor drar den stora orienteringsfesten O-Ringen igång i Arvika med omnejd. I Norrköpingsregionen pågår samtidigt planeringen för O-Ringen Kolmården år 2019, med Norrköping som värdstad, för fullt. Nu har helhetskonceptet spikats bland annat i form av vilka arenor och terrängområden som kommer att användas och hur O-Ringen Kolmården 2019 konceptuellt kommer att utmärka sig jämfört med andra O-Ringen-år.

O-Ringen Kolmården 2019 beräknas få minst 25 000 besökare under 7-9 dagar vecka 30 år 2019 och bidra med minst 120 miljoner i turistekonomisk omsättning i regionen. O-Ringen är lika mycket semesterupplevelse som tävling för deltagarna och regionens besöksnäring kommer att få stor effekt av O-Ringen. O-Ringen vill också bidra till att sätta fokus på folkhälsa i regionen och aktivera lokalbefolkningen inför och under arrangemanget.

Under pressträffen kommer uttalanden att göras från Norrköpings kommunalråd Karin Jonsson, Finspångs kommundirektör Anders Axelsson, Evenemangsansvarige på Upplev Norrköping Mattias Persson, Generalsekreterare för O-Ringen Kolmården 2019 Tomas Öberg samt O-Ringen AB:s Marknadschef Thomas Westfeldt.

Arrangemanget har devisen ”Upplev äventyret!” och presskonferensen inleds med att en inspirationsfilm som skapats för arrangemanget premiärvisas.

Presskonferensen äger rum hos Upplev Norrköping på Källvindsgatan 1 i Norrköping och startar kl. 14.00 måndagen den 17 juli.

Anmäl gärna er närvaro i förväg till Tomas Öberg med kontaktuppgifter nedan.

Varmt välkomna!

Tomas Öberg