ÖstgötaTrafiken välkomnar festivalbesökare

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2014 13:00 CEST

ÖstgötaTrafiken kommer även i år att underlätta för de som ska ta sig till Bråvalla festival i Norrköping. Trafiken på Östgötapendeln, spårvagnarna i Norrköping och vissa bussar, som passerar festivalområdet vid Fridvalla, kommer att utökas. Besökare med biljett till Bråvalla festival får dessutom resa gratis med kollektivtrafiken till och från festivalen den dag festivalbiljetten gäller.

Det är ett samarbete mellan ÖstgötaTrafiken, Upplev Norrköping och FKP Scorpio som gör det möjligt för festivalbesökarna att mot uppvisande av biljett eller festivalband ta sig till och från Bråvalla Festival utan kostnad. Erbjudandet gäller på samtliga av ÖstgötaTrafikens linjer inom hela Östergötland.

-  Det är roligt för oss att även i år bidra till denna stora nöjeshändelse i Östergötland, säger Eva Jylltorp, Kommunikationschef på ÖstgötaTrafiken. Genom att stärka upp trafiken bidrar vi till att resandet till och från festivalen flyter på så bra som möjligt.

Under festivaldagarna kommer Östgötapendeln att gå med fler och senare avgångar. Det gäller även de bussar på landsbygdslinjerna som passerar festivalområdet. Spårvagnarna till och från Fridvalla, där Bråvalla Festival äger rum, kommer också att gå både oftare och senare på dygnet.

-  Tack vare samarbetet med ÖstgötaTrafiken kan vi erbjuda våra festivaldeltagare mycket bra kollektivtrafik under festivaldagarna och uppmuntrar så många som möjligt att lämna bilen hemma. Norrköping är nog världsunikt som erbjuder sina festivalbesökare att ta spårvagn till festivalen, säger Stefan Papangelis, VD Upplev Norrköping.

För övrig information kontakta

Eva Jylltorp, Kommunikationschef på ÖstgötaTrafiken, 013-37 11 10