Succén fortsätter för RIX FM Festival och Upplev Norrköping.

Torsdagen den 14:e augusti 2014 är det äntligen dags för RIX FM Festival att besöka Norrköping.

I samarbete med Upplev Norrköping bjuds Norrköpingsborna på en storslagen festival i augustivärmen. Festivalen kommer som tidigare år utlova underhållande show i sällskap med Sveriges artistelit.

För 17:e året i rad arrangeras sommarturnén RIX FM Festival som tillsammans med samarbetspartners bjuder in över 200 000 svenskar till en somrig konsertupplevelse.

– ”RIX FM Festival har blivit ett fenomen i sommar-Sverige. I samtliga städer vi besöker möts vi av en enorm respons från besökarna. Turnén är vårt sätt att visa vår uppskattning för våra lyssnare. RIX FM Festival är dessutom den enda i sitt slag som är gratis för besökarna, säger Anders Sjöland, COO på MTG Radio.

”Johan Bergerfalk, evenemangsansvarig på Upplev Norrköping, tillägger- ” Vi är mycket glada över Augustifesten och RIX FM Festivals långvariga samarbete”. ”Det är en fantastisk kväll som alltid lockar en stor publik.”

På RIX FMs hemsida kan du se fullständig turnéplan. Där kommer du att kunna ta del av information kring RIX FM Festivals egna eventby. Där får du som besökare träffa våra partners Peugeot och Oriflame för att ta del av deras aktiviteter och tävlingar samt artistsigneringar.

Vi ser fram emot denna heldag tillsammans med alla Norrköpingsbor!

Kontaktperson:
Anders Sjöland, COO MTG Radio
anders.sjoland@mtgradio.se

MTG Radio ingår i Modern Times Group som är ett ledande internationellt mediebolag med den näst största geografiska spridningen av radio- och TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och driver även Tv-kanaler i Tjeckien, Ungern, Slovenien och på Balkan. MTGs TV-tillgångar når 100 miljoner människor i 24 länder. MTG är även den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-nätverk (CTC Media - Nasdaq: CTCM), och den största kommersiella radiooperatören i Norden och Baltikum.

• rix fm festival

• Norrköping