Tillsammans skapar vi folkfesten 2019

Sommaren 2019 får Norrköping besök av O-Ringen, världens största orienteringsäventyr. Äventyret förväntas locka ca 25 000 besökare och bjuder på en familjefest med aktiviteter för stora som små. O-Ringen Kolmården 2019 är ett publikt evenemang som bjuder in hela Norrköping till ett orienteringsäventyr utöver det vanliga. Och som Norrköpingsbo kan du bidra till denna folkfest genom att hyra ut ditt boende till några av de orienterande gästerna.

Sommaren 2019 får Norrköping besök av O-Ringen, världens största orienteringsäventyr. Äventyret förväntas locka ca 25 000 besökare och består av tre olika tävlingsgrenar i form av vanlig orienteringslöpning, mountainbikeorientering samt precisionsorientering. Det finns klasser och banor för alla oavsett nivå, alltifrån nybörjare som aldrig provat orientering till världselit.

O-Ringen är förutom orienteringstävlingar en semesterupplevelse för hela familjen. På Himmelstalundsområdet i Norrköping kommer en camping, även kallad O-Ringenstaden, med plats för drygt 10 000 campinggäster att byggas upp. Mitt i O-Ringenstaden skapas O-Ringentorget med scen, marknadsgata och roliga aktiviteter för hela familjen. O-Ringen är ett publikt evenemang som bjuder in hela Norrköping till ett orienteringsäventyr utöver det vanliga.

- O-Ringen 2019 är en gigantisk idrottshändelse för oss här i Norrköping. Att vara värd för detta klassiska idrottsevenemang innebär att vi får möjligheten att ta hand om tio-tusentals orienterare och deras medföljare och visa upp vår fina stad. Ekonomiskt innebär det att många ska bo,shoppa, äta och göra aktiviteter i vårt område och bidra till en stor omsättningsökning inom besöksnäringen och med detta också skapa nya arbetstillfällen. Vi ser verkligen fram emot att tillsammans göra O-ringen 2019 till en stor härlig folkfest säger Magnus Nilsson, VD på Upplev Norrköping.

Ca 10 000 av O-Ringens deltagare kommer att leta efter andra boenden än campingen och många kommer vilja hyra ett privatboende under O-Ringenveckan. Som Norrköpingsbo kan du hyra ut ditt boende till några av de orienterande gästerna. Äger du en sommarstuga, villa, husvagn, husbåt, lägenhet eller annan typ av boende har du chans att tjäna en extra slant genom att hyra ut det till någon av O-Ringens alla besökare. O-Ringen har tagit fram en portal, likt Blocket, där du som uthyrare på ett tryggt och enkelt sätt kan lägga upp ditt boende för uthyrning.

- Att hitta tillräckligt med boenden är nyckeln till att få många besökare till O-Ringen. Vi är 15 ideella föreningar som lägger ner 80 000 timmar ideellt för att skapa detta jätteevenemang och vi skulle bli så glada om just du skulle kunna tänka dig att bidra till att skapa förutsättningar för denna folkfest genom att hyra ut ett boende till en orienteringsfamilj nästa sommar säger Tomas Öberg, generalsekreterare för O-Ringen Kolmården 2019.

Tillsammans skapar vi folkfesten v.30 2019. Läs mer och annonsera din bostad kostnadsfritt redan idag på www.oringen.se/hyrut2019