Titanic lägger till i Norrköping!

Sommaren 2013 kommer en av världens största vandringsutställningar med Titanic till Värmekyrkan, Norrköping.

- Efter en mycket lyckad utställning med Dinosaurium 2011 så vill vi på nytt skapa en reseanledning till Norrköping. Denna gång kan vi presentera en av världens mest unika utställningar om Titanic, säger Stefan Papangelis VD på Upplev Norrköping AB. Det är verkligen kul att Norrköping får den här möjligheten och vi hoppas att det blir en stor succé, fortsätter han.

Utställningen som ägs av det spanska bolaget Musealia har ca 150 st originalföremål från fartyget och bygger på tre delar - originalföremål, historien och replikationer av delar från Titanic. Tillsammans ger det en unik upplevelse för besökarna. Utställningen har haft 1,5 miljoner besökare runt om i Europa och visas just nu i Barcelona.

CG Wetterholm, etnolog, författare och forskare, är en av världens ledande Titanicforskare. Han är ägare till en stor samling föremål som har en koppling till Titanic och har skrivet flera böcker om fartyget.

- Det är väldigt roligt att utställningen kommer till Norrköping. Vi lovar alla en mäktig upplevelse oavsett om man har en koppling till Titanic eller inte. Det är en utställning som berör alla, säger CG Wetterholm.
KontaktinformationVid eventuella frågor kontakta Stefan Papangelis, 011-15 50 25