Upplev Norrköping stödjer Musikhjälpen

Musikhjälpen 2013 är i full gång och årets tema är “Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet”. Upplev Norrköping har fått en tavla föreställande Plura i gåva av konstnären Marie Åkerlund. Porträttet är målat utifrån en bild som togs på Bråvalla Festival i år. Tavlan kommer auktioneras ut och pengarna som tavlan inbringar går oavkortat till Musikhjälpens insamling.

- Vi tycker att det är kul att vi kan vara med och bidra till detta, säger Stefan Papangelis VD på Upplev Norrköping. Så alla ni som gillar Plura, gå in och buda på tavlan och tänk på att pengarna går till en god sak, uppmanar Stefan.

Direktlänk till auktionen: http://www.lauritz.com/sv/auktion/marie-aakerlund-akryl-paa-duk-eldkvarn/i3236796/

Mer om Marie Åkerlund: www.akerlundkonst.se

• konstauktion