Välkommen till pressvisning av Norrköping Light Festival, fredag 4 december kl 15.30

På lördag, 5 december 2015, har Norrköping Light Festival sin premiär i Norrköping. Vi kommer, under december och januari, att få upptäcka, utforska och uppleva spektakulära ljusinstallationer och konstverk längs med Strömmen i Industrilandskapet i centrala Norrköping.

Festivalen sker i samarbete med den mycket framgångsrika Amsterdam Light Festival och kommer att pågå mellan den 5 december 2015 till 31 januari 2016 och består av 11 spektakulära konstverk och ljusinstallationer från olika konstnärer runt om i världen.

Vi vill härmed bjuda in till en pressvisning fredag den 4 december kl 15.30 med start vid Alley of Light på Holmentorget. Vi kommer sedan att gå till konstverket C/C utanför Strykbrädan och avsluta vid Circle of Light nedanför Stadsmuseet. Konstnärerna till konstverken kommer att finnas med på pressvisningen och berätta om deras konstverk. Stefan Papangelis, VD Upplev Norrköping, kommer även att säga några ord om festivalen i stort.

Varmt välkommen!