​Where’s the Music? fyller Norrköping med musik 2018!

Den 9-10 februari 2018 är det dags för musikfestivalen Where’s the Music? att ännu en gång äntra Norrköpings musikscener. Festivalen väcker stort intresse inom den svenska såväl som europeiska musikbranschen och stärker bilden av Norrköping som musikhuvudstad.

Where’s the Music? handlar om musik. Om att upptäcka och förälska sig i musik som man kanske aldrig tidigare hört. Where’s the Music? arrangerades för första gången år 2015 och är en musikfestival och branschkonferens i Norrköpings som arrangeras av FKP Scorpio. Evenemanget består av två delar: en festival med fokus på främst ny musik, och en konferens med inriktning mot musikbranschen. Under den senaste festivalen som ägde rum i februari 2017 uppträdde över 100 artister på 10 olika scener och klubbar runt om i centrala Norrköping. Några av artisterna som uppträdde 2017 var Magnus Carlson, Erik Lundin, Tomas Andersson Wij och Hurula.

”Vi ser verkligen fram emot vinterns upplaga av Where’s the Music. Festivalen har en speciell plats i våra hjärtan och ambitionerna är höga. Vi vill verkligen göra skillnad med festivalen, både för att kunna erbjuda publiken att upptäcka ny musik, men också för viktiga samtal och diskussioner under våra branschträffar” säger Kajsa Apelqvist på FKP Scorpio.

”Vi på Upplev Norrköping tycker det är jättekul med ett fortsatt samarbete med FKP Scorpio och att vi tillsammans kan skapa Where’s the Music? 2018. Det är ett viktigt och betydelsefullt evenemang för Norrköping, inte minst för Norrköpings musik- och kulturliv. Efter tre lyckade år, hoppas vi att 2018 års festival ska bli den bästa Where’s the Music?-festivalen någonsin.” fortsätter Magnus Nilsson, VD för Upplev Norrköping.

• where's the music
  • industrilandskapet