Genova och Wåhlin med bostäder i Alsike och Knivsta ansluter sig

Genova och Wåhlin med bostäder i Alsike och Knivsta ansluter sig

Lagom till sommaren är Uppsala Bostadsförmedling glada och stolta över att kunna presentera två nya hyresvärdar. Det rör sig om Wåhlin Fastigheter och Genova Property Group. Båda dessa aktörer är aktuella med nyproduktionsprojekt i området kring Knivsta och Alsike. Att två nya hyresvärdar ansluter sig till verksamheten leder till att bostadsutbudet breddas, vilket i sin tur innebär att regionens bostadssökande får ännu större möjligheter att hitta ett nytt hem.

Både Wåhlin och Genova är aktuella med nyproduktionsprojekt då det både planeras för och byggs nya hyresbostäder. Genova ligger i startgroparna för att bygga nya moderna hyresbostäder i Vrå i Alsike. Wåhlins spännande plan omfattar två bostadshus med totalt 201 lägenheter i Knivsta. Båda dessa projekt innebär det perfekta boendet för de bostadssökande som trivs bäst med naturen runt knuten, samtidigt som det geografiska läget, strax söder om Uppsala, innebär goda pendlingsmöjligheter till både Uppsala och Stockholm.

- Att Genova och Wåhlin ger oss förtroendet att förmedla deras hyresbostäder är vi väldigt glada över. I en tid då Uppsalaregionen växer är det även spännande att båda dessa hyresvärdar är aktuella med nyproduktionsprojekt i Alsike och Knivsta. Det leder dels till att utbudet av bostäder för regionens bostadssökande växer, och det leder även till att vi kan erbjuda personerna i bostadskön ännu större valmöjligheter vad gäller deras framtida hems geografiska läge, säger Tala Raha, kommunikationschef på Uppsala Bostadsförmedling.

Wåhlin Fastigheter

Wåhlin är en av de största privatägda hyresvärdarna i Stockholm. Deras affärsidé går ut på att förvärva och förädla redan befintliga bostadsbestånd, men de bygger även nytt. Oavsett om det gäller nyproduktion eller förädling av äldre byggnader är målet att skapa hem där människor kan trivas. En del i arbetet med att skapa trivsamma hem, utöver bostäderna i sig, är att frambringa en välfungerande närmiljö.

Genova Property Group

Genova är en modern och personlig hyresvärd som strävar efter att skapa attraktiva och hållbara bostads- och stadsmiljöer. Därför är Genova aktiva i hela kedjan – från förvärv och projektutveckling till egen förvaltning. Genova är även en aktör vars passion för design och arkitektur inte går att ta miste på.