Vi välkomnar 3 nya hyresvärdar

Vi välkomnar 3 nya hyresvärdar

Gunstahem, Mälardalens Fastigheter och Tornet. Så heter våra nya hyresvärdar. Samtliga är aktuella med nyproduktionsprojekt där planerad inflyttning sker under första halvan av 2020.

Gunstahem
Gunstahem äger och förvaltar 50 nybyggda hyreslägenheter i Gunsta, 10 kilometer öster om Uppsala. Beståndet utgörs av allt ifrån 1:or till rymliga 4:or. Bostäderna är klimatsmarta genom att vara byggda i trä vilket innebär minskade koldioxidutsläpp. Detta kombinerat med bland annat bergvärme och solceller har resulterat i ett långsiktigt och hållbart boendealternativ för de framtida hyresgästerna.

- Redan när vi började planera projektet i Gunsta kändes Uppsala Bostadsförmedling som en självklar samarbetspartner. Bostäderna ligger redan ute på bostadsförmedlingens hemsida och vi är väldigt nöjda med hur samarbetet fungerat. Kul och positivt är också att intresset för bostäderna har varit väldigt stort. Vi ser fram emot att jobba vidare med bostadsförmedlingen i kommande projekt, säger Mats Wickman, delägare och grundare, Gunstahem.

Mälardalens Fastigheter
I Åkersberg, ett trivsamt område strax öster om centrala Enköping, återfinns 4 moderna hyresbostäder i Mälardalens Fastigheters regi. Oavsett om den bostadssökande vill bo i 2 eller 3 rum och kök erbjuder det småskaliga och hemtrevliga projektet ett naturnära boende utan att du behöver prioritera bort det som staden erbjuder.

- För oss var det självklart att välja Uppsala Bostadsförmedling som samarbetspartner eftersom de är ledande i länet när det gäller förmedling av hyresrätter. De ligger i framkant när det gäller att skapa en förmedlingsplattform som gör processen enkel och smidig både för hyresgäster och fastighetsvärdar. Inom kort kommer lägenheterna för vårt projekt i Enköping Åkersberg bli tillgängliga för intresseanmälan, säger Johan Arvidsson, vd på Mälardalen Fastigheter.

Tornet
Den tredje hyresvärden, Tornet, bygger även de nytt i Enköping. 70 nya hyresbostäder med inflyttning 1 maj 2020 innebär en möjlighet att bo i en lugn och trivsam miljö. Bostäderna byggs i Fanna vilket innebär ett tryggt boende i ett växande område. Bebyggelsen i området är varierad och miljön präglas till stor del av gemytliga och natursköna grönområden.

- Vi har sedan tidigare inlett samarbeten med de kommunala bostadsförmedlingarna på de orter de finns. Av den anledningen känns det som ett naturligt steg att nu även samarbeta med Uppsala Bostadsförmedling gällande vårt projekt i Enköping. Bostäderna är anpassade för personer och familjer i alla åldrar och det ska bli spännande och kul att snart inleda förmedlingsprocessen, säger Monika Wintoft, förvaltningschef på Tornet.

Tidigare under 2019 inledde bostadsförmedlingen samarbete med Wåhlin Fastigheter och Genova Property Group. När vi räknar in ovan nämnda aktörer kan vi konstatera att det under förra året anslöt hela 5 nya hyresvärdar.