Nytt hyresvärdssamarbete i ytterligare en kommun

Scandinavian Property Group (SPG) är namnet på bostadsförmedlingens senaste hyresvärd. Samarbetet innebär att regionens bostadssökande på sikt även kommer kunna söka bostäder i Bålsta. Håbo kommun blir därmed den sjätte kommunen som Uppsala Bostadsförmedling förmedlar bostäder i.

SPG är verksamma i Sverige och Norge och har totalt cirka 5 000 bostäder under utveckling, varav 3 000 i Sverige. Nu uppförs 284 nya hyresrätter i centrala Bålsta där en del av beståndet kommer förmedlas via Uppsala Bostadsförmedling. Totalt omfattar projektet tre kvarter och det första kvarteret beräknas färdigställas i november 2022.

- Med tanke att vi uppför tre kvarter med hyresrätter i Bålsta känns ett samarbete med Uppsala Bostadsförmedling som en självklarhet. Närheten till både Stockholm och Uppsala gör våra nya bostäder till ett bra alternativ för den som vill eller behöver flytta och samtidigt önskar bo kvar i regionen, säger Ida Sylvan, projektansvarig på SPG.

Bålsta ligger i Håbo kommun med närhet till städer som Uppsala, Stockholm och Enköping. SPG blir bostadsförmedlingens 36:e hyresvärd och det nya samarbetet innebär att bostadsförmedlingen på sikt kommer förmedla bostäder i sex kommuner. De övriga kommunerna är Uppsala, Knivsta, Heby, Enköping och Älvkarleby. Älvkarleby kommun adderades till listan i oktober då bostadsförmedlingen inledde samarbete med det kommunala bostadsbolaget Älvkarlebyhus.

- Det känns väldigt roligt att inleda samarbete med SPG och på så sätt ge regionens bostadssökande ännu större valmöjligheter vad gäller deras nästa boende, säger Susanna Garcia, kundansvarig hyresvärdar på Uppsala Bostadsförmedling.

Regioner

Uppsala Bostadsförmedling förmedlar hyresrätter från privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen. Uppsala Bostadsförmedling arbetar för att göra det enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra genom en modern och digital förmedlingstjänst.

Tala Raha

Presskontakt Chef Marknad & Kommunikation 018-727 13 23

Välkommen till Uppsala Bostadsförmedling!

Uppsala Bostadsförmedling
Stationsgatan 32 B