Animech Technologies utsedd till Årets Komet

UICs alumnbolag Animech Technologies fick ta emot priset Årets komet i samband med Företagargalan i Uppsala förra veckan. Animech gör det möjligt för företag att genom 3D eller VR-lösningar visualisera sina produkter, eller att låta konsumenter planera exempelvis växthus eller bilköp virtuellt inför köpet.

Företagargalan 2019 samlade cirka 400 personer på Uppsala slott för att prisa och hylla stadens företagare och deras framgångar. Under kvällen utsågs Årets handel, Årets unga företagare, Årets företagare, Årets komet, Årets hållbara företag och Årets innovation.

Årets komet stod UICs alumnbolag Animech för. Företaget utvecklar 3D-säljverktyg, visuella konfigurationer och virtual reality-applikationer åt företag med komplexa produkterbjudanden. Animech har dubblat sin omsättning de senaste tre åren och fortsätter att växa. 2018 utsågs de också till Di Gasellföretag av Dagens industri. De har tydligt visat hur viktigt det är att ständigt finnas i nuet och att vara lyhörd mot sin marknad och kundernas behov.

Länsförsäkringar, partner till UIC, tog hem utmärkelsen Årets hållbara företag och tidigare UIC-bolaget Quixel tog emot priset Årets innovation.

Animech Technologies har fått stöd i sin affärsutveckling genom UICs affärsutvecklingsprogram UIC Business Accelerator och ingår idag i UIC Alumni.

Niclas Kreuger, Director Business DevelopmentAnimech Technologies
E-post: niclas.kreuger@animech.com

Vedrana Ilic, marknadskoordinator
UIC