Anna Bondeson ny affärsutvecklare på UIC

Företagsinkubatorn UIC förstärker nu organisationen med Anna Bondeson som affärsutvecklare i UICs affärsutvecklingsprogram.

Anna Bondeson kommer närmast från en tjänst som projektledare och affärsutvecklare på startup-bolaget Fertsoft. Där har hon ansvarat för att ta fram nya affärsstrategier inför en internationalisering, och har i rollen som projektledare även fått en god insikt i vad som krävs för att tidigt förstå de behov som kunden har.

Främst kommer Anna att arbeta i UICs affärsutvecklingsprogram UIC Business Startup och UIC Business Lab som stödjer startups, entreprenörer, forskare och företagare i arbetet från kommersialisering av affärsidén till att utveckla eller skala upp verksamheten. Efter avslutat program ska affärsidén eller företaget tagit nästa steg i sin affärs- och företagsutveckling.

Anna har studerat biomedicin samt industriell ledning och innovation vid Uppsala universitet.

Anna tillträdde tjänsten den 2 oktober 2017.

Anna Bondeson, affärsutvecklare
E-post: anna.bondeson@uic.se

Uppsala Innovation Centre (UIC) är en av landets främsta företagsinkubatorer med dokumenterat goda resultat och med en hög överlevnadsgrad på UIC-bolagen. UIC har rankats som världens 10:e bästa – och Europas 5:e bästa – företagsinkubator med universitetskoppling enligt UBI Global 2015. Vi stödjer entreprenörer, forskare, innovatörer och företagare i arbetet med att kommersialisera sina idéer och utveckla sitt affärsmannaskap. Vi erbjuder affärsutvecklingsstöd, kunskap och verktyg till innovativa projekt och tillväxtföretag som vill utvecklas, skala upp och nå en internationell marknad. Syftet är att påskynda tiden till marknad samt minska riskerna i tidiga och avgörande skeden. UIC vänder sig till projekt och företag inom alla branscher. UIC erbjuder även hjälp med att hitta finansiering samt väl utvecklade kommersiella och tekniska nätverk. Ägare till UIC är till lika delar STUNS (Stiftelsen för samverkan mellan universiteten i Uppsala, näringsliv och samhälle), Uppsala kommun, SLU Holding AB samt Uppsala universitet Holding AB. www.uic.se