Fem UIC-företagare finalister i årets Företagargala i Uppsala

Förra veckan presenterades årets finalister till Företagargalan i Uppsala. Flera hundra nominerade har sorterats ner till tre finalister i varje kategori. Bland finalisterna finns UIC-bolagen Mercodia, Save by Solar, Imint, VBN Components och Cavidi.

Företagargalan som arrangeras av organisationen Företagarna, utser för tionde året i rad finalister till sex kategorier. Inför Företagargalan i Uppsala är det totalt 18 finalister uppdelat i sex kategorier som tävlar om att vinna i respektive kategori: Årets Företagare, Årets Unga Företagare, Årets Komet, Årets Innovation, Årets Handel och Årets Hållbara Företag. Vinnarna i kategorierna Årets Företagare och Årets Unga Företagare fortsätter sedan att tävla i den nationella tävlingen.

Vinnarna utses 19 april på Uppsala slott.

Här är listan på alla UIC-företagare bland finalisterna:

Årets Företagare
Mercodia – Mona Österberg och Erling Holmlund

Årets Komet
Save by Solar – Hugo Larsson

Årets Innovation
Imint – Andreas Lifvendahl
VBN Components – Martin Nilsson
Cavidi – Andrew Oldfield

Se listan på alla finalister

Stina Thor, marknads- och kommunikationschef
UIC