Nytt program: UIC Business Startup

Nu slår Uppsala Innovation Centre ihop affärsutvecklingsprogrammen UIC Business Start och UIC Business Agile. Det nya programmet UIC Business Startup bygger på samma upplägg och innehåll som det tidigare programmet UIC Business Agile och vänder sig till personer eller team med idéer om nya innovativa produkter eller tjänster oavsett branscher.

Med det nya programmet UIC Business Startup kan UIC kontinuerligt anta personer eller team som vill utveckla sin affärsidé och starta företag. UIC Business Startup är öppen för alla branscher och gör det möjligt att gå från idé till kund på tre månader liksom i det tidigare programmet UIC Business Agile. Programmet bygger bland annat på koncepten Lean startup och Customer development som är etablerade bland framgångsrika företag i exempelvis Silicon Valley.

UIC Business Startup riktar sig till personer eller team som vill starta och driva företag baserat på en skalbar produkt eller tjänst med innovativ höjd. Programmet vänder sig också till etablerade företag som vill lansera en ny produkt eller tjänst på marknaden på ett snabbt och effektivt sätt.

Under programmets gång har deltagarna möjlighet att sitta i UICs lokaler på Uppsala Science Park. Genom att sitta tillsammans skapas en uppskattad och kreativ miljö där teamen delar med sig av varandras erfarenheter, nätverk och tips.

På samma sätt som i UICs övriga affärsutvecklingsprogram får deltagarna stöd av UICs programansvariga, affärscoacher samt UICs affärspartner inom näringslivet, som delar med sig av sin expertis genom seminarier och individuell rådgivning.

UICs affärsutvecklingsprogram är: UIC Business Startup, UIC Business Lab, UIC Business Prep, UIC Business Accelerator och UIC Alumni. Läs mer om programmen här.

Programansvarig för UIC Business Startup är Lars Dahlbom.

Lars Dahlbom, programansvarig UIC Business Startup
E-post: lars.dahlbom@uic.se

Camilla Camilton, program- & informationskoordinator
E-post: camilla.camilton@uic.se