UIC livestreamar The Lean Startup Conference 10,11 december

För tredje året i rad livestreamar Uppsala Innovation Centre The Lean Startup Conference som samlar alla de stora namnen inom Lean Startup-rörelsen tillsammans med över tusen entreprenörer.

UIC är utsedd till officiell partner för att sända The Lean Startup Conference som äger rum i San Francisco.

Oavsett om ni är nya inom Lean Startup eller har praktiserat denna metodik så är detta ett bra tillfälle att nätverka och lära sig mer om hur man kan utveckla företag och affärer. Passa på att inspireras av framgångsrika entreprenörer och lär av experternas tips och råd!

UIC bjuder in till livestreaming 10 och 11 december!
Lars Dahlbom berättar om hur UIC stöttar tidiga bolag genom Lean Startup i affärsutvecklingsprogrammet UIC Business Agile. Vi har dessutom flera UIC-bolag som kan berätta om sina Lean Startup-erfarenheter. Livestreamingen startar kl 18:00.

Dag 1: Onsdag den 10 december från kl. 17 till ca kl. 23
Dag 2: Torsdag den 11 december från kl. 17 till ca kl. 23
Plats: Uppsala Innovation Centre, Uppsala Science Park, Dag Hammarskjölds väg 10 B, Uppsala

Om Lean Startup
Lean Startup är ett koncept för att snabbt riskminimera en affärsidé och ger ett systematiskt arbetssätt för att verifiera och utveckla affären. Konceptet används av framgångsrika företag i bland annat Silicon Valley och bygger på att testa idéer mot riktiga kunder i ett tidigt skede för att ta reda på om man utvecklar något som kunderna vill ha – och vill betala för. Att göra rätt från början.

UIC bjuder på lättare förtäring.

Har du frågor? Kontakta gärna Stina Thor, stina.thor@uic.se, 070-214 3324.

Anmälan och mer information.

Välkommen!

• eric ries
  • start up
  • san francisco