Välkommen till UICs årliga julgransplundring 16/1

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2013 10:04 CET

UIC startar som alltid igång det nya året med gröt, skinkmacka, julmust och klenäter ‒ och framför allt utses två UIC-bolag som får ta emot Nordeas resestipendium!

Dag? Torsdag 16 januari
Tid? Kl. 16-18
Plats? Eklundshof, Eklundshofsvägen 7, Uppsala

Ta tillfället i akt att under lättsamma former träffa UIC-bolag, affärscoacher, partner, aktörer inom innovationssystemet och övriga intresserade av UICs verksamhet.

Dessutom kommer Anders Nordström att berätta om hur UIC - på kort tid - byggt upp en väl fungerande inkubatorverksamhet i Södertälje och hittills stöttat cirka 30 nya bolag. Drygt hälften av dessa är nya life science-bolag som bildats efter Astra Zenecas nedläggning av forskningen i Södertälje i början av 2012.

Anmäl dig här redan nu eller senast måndag 13 januari!

Frågor?
Kontakta gärna Stina Thor, tel: 070-214 3324, stina.thor@uic.se.

Välkommen!

Per Bengtsson
Vd, Uppsala Innovation Centre

Uppsala Innovation Centre (UIC) är en av landets ledande företagsinkubatorer med dokumenterat goda resultat och med en hög överlevnadsgrad på UIC-bolagen. UIC är branschoberoende och erbjuder kvalificerad rådgivning och stöd för framgångsrik affärsutveckling för idébärare, företagare, entreprenörer och tillväxtföretag som vill etablera sin idé på marknaden och utveckla sitt affärsmannaskap. UIC-modellen innefattar bland annat sex programsteg och 50 handplockade affärscoacher som stöttar bolagen i deras affärsutveckling. UIC erbjuder även hjälp med att hitta finansiering samt väl utvecklade kommersiella och tekniska nätverk. Ägare till UIC är till lika delar STUNS (Stiftelsen för samverkan mellan universiteten i Uppsala, näringsliv och samhälle), Uppsala kommun, SLU Holding AB samt Uppsala universitets Utveckling AB. UIC ingår i Almi Företagspartners inkubatorprogram Business Incubation for Growth Sweden (B.I.G. Sweden). www.uic.se