Start-up bolag till internationellt investerarmöte

14-15 september möts mer än 1000 delegater från över 30 länder i Stockholm för att diskutera affärsmöjligheter inom life science under den internationella partnering- och investerarkonferensen Nordic Life Science Days. Stockholm-Uppsala är givetvis på plats.

Under två intensiva dagar varvas investerarmöten med föreläsningar och företagspresentationer. Uppsala BIO och SSCI presenterar liksom tidigare år ett antal spännande bolag från regionen i den gemensamma montern. Bolagen som tydligt visar på vilken bredd som ryms inom svensk life science är: Adduct Analys, Biosync Technology, CapiTainer, Duttal, Emplicure, Globhe, H2, iCellate, Inerventions, DataVerge, Instagraft, MediTuner, Meloq, RealHeart, Robyn Robotics och 3D NA.

Mer information om bolagens verksamhet presenteras här:

Under NLSDays kan du också i Uppsala BIOs monter möta Stefan Löfås, Science Director GE Healthcare BioSciences AB och projektledare Kristin Hellman, Uppsala BIO för att diskutera olika möjligheter till samarbete. Stefan Löfås kan också berätta om Process Innovation Hub, en nationell testbädd för produktion av biologiska läkemedel som GE ska öppna i Uppsala 2018. Stefan Löfås gästar Uppsala BIOs monter den 14 september, kl 13.00-14.00,

Stockholm-Uppsala Life Science Investment Hotlist kommer också att finnas tillgänglig i montern.

• nlsdays
  • investerarmöten