Trettio unga gör Operation Dagsverke hos Uppsalahem

Få unga människor är intresserade av att arbeta i fastighetsbranschen idag och ännu färre vill bli chefer. Vi vill få fler unga att få upp ögonen för möjligheterna i vår bransch och för vårt företag och därför kommer 30 chefer och medarbetare hos Uppsalahem under den 19 maj att få en ung följeslagare som får lära sig mer om arbetslivet.

Fastighetsbranschen är idag anonym bland ungdomar och enbart 14 % uppger att de känner till vilka yrken vi representerar. Rekrytering av nya medarbetare och chefer är tufft och därför behöver vi bli bättre på att visa vad vi faktiskt gör. Tillsammans med Ung företagsamhet och Jensen grundskola får Uppsalahem en fantastisk möjlighet att  göra fler intresserade av fastighetsbranschen.

- Samverkan mellan skolor och arbetsliv har fått en ökad aktualitet och står högt i prio. Operation Dagsverke ger oss en unik möjlighet att möta ungdomar och göra en levande presentation av våra yrkesområden och kanske kan någon hitta sitt drömjobb, säger Anna-Lena Lehto, personalchef på Uppsalahem och initiativtagare.

Under dagen får de 30 ungdomarna prova på allt från att vara VD från Studentstaden, prova på att vara kvartersvärd, till att testa på elektriker och snickaryrket.

De insamlade pengarna under Operations dagsverke går till rent vatten i Tanzania.

Några av barnen som kommer:

Julia Eriksson åk 8, ska vara med vår byggchef Lars-Gunnar Sjöö

William Ernlund åk 9, ska vara med Benny Enholm VD för Studentstaden

Märta åk 6, ska vara med fastighetschef Katarina Härner

För mer information: Linda Ryttlefors, kommunikationschef Uppsalahem, 018-727 34 22 eller linda.ryttlefors@uppsalahem.se

• nya chefer
  • rekrytering