Uppsalahem byggstartar Gjutarängen med 187 hyresrätter

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2015 09:29 CET

I kvarteret Cementgjuteriet, som omgärdar Mimmi Ekholms plats i Luthagen, byggstartar Uppsalahem idag den fjärde och sista etappen av totalt cirka 650 hyresrätter. Gjutarängen består av 187 yteffektiva hyresrätter, där fokus ligger både på familjer och öronmärkta bostäder till ungdomar.

Sedan starten 2010 kommer Uppsalahem ha producerat närmare 650 nya hyresrätter i området, på mark där ett cementgjuteri tidigare låg. Idag samlas både hyresrätter och bostadsrätter kring populära Mimmi Ekholms plats, med mataffär, restauranger, vårdcentral, apotek, gym och café.

Spadtaget tas idag 7/12  kl. 10 i hörnet Hällbygatan/Formgatan.

Välkommen!

Antal lägenheter: 187 st

Storlekar: 1-6:or

40st 1rok