Uppsalahem och NCC bjuder in till ett musikaliskt spadtag

Den 22 november är det dags för Uppsalahem och NCC Boende att tillsammans med organisten Anna-Karin Timan trampa igång Östra Orgeln, ett bostadsområde som binder samman Svartbäcken och Kapellgärdet.

Tillsammans utvecklar vi 202 bostäder, varav Uppsalahem står för 96 hyresrätter och NCC för 106 bostadsrätter.

Välkommen tisdagen den 22 november kl. 10.00 till Vattholmavägen 5d, så bjuder vi på lättare förtäring till tonerna av ljuv musik.

Deltagande:

Vid spadtaget deltar organist Anna-Karin Timan, Uppsalahems styrelseordförande Peter Nordgren (fp), Uppsalahems vd Mikael Rådegård och byggchef Lars-Gunnar Sjöö, Svante Hagman, Chef för NCC Housing, Ulf Hansson, Avdelningschef NCC Construction och Cecilia Pettersson, Avdelningschef NCC Boende.

Emma Welander, Uppsalahem, 018-727 35 49

• stadsdelsutveckling
  • stadsutveckling
  • nyproduktion

Uppsalahem är Uppsalas största fastighetsbolag och erbjuder ett brett utbud av boende för olika faser i livet. Uppsalahems vision är Lite mera värd. Hyresgästen ska känna sig trygg och trivas i sin bostad och få gehör för sina önskemål om det egna boendet. Uppsalahem AB (publ) ägs till 100 procent av Uppsala Stadshus AB (helägt av Uppsala kommun). Uppsalahem har 280 anställda och omsätter 970 miljoner kronor.