Uppsalahem ordnar sommaraktiviteter för stora och små

Under sommarlovet kommer Uppsalahem att bjuda barn som bor i våra områden på roliga och lärorika sommaraktiviteter. Teater, cirkus, friidrott och historiska rundvandringar står på schemat.

Vi på Uppsalahem tycker att det är viktigt att barn ska ha roligt på sitt sommarlov. Därför vill vi ge barn som bor hos oss möjlighet att prova på olika spännande aktiviteter. Först ut är vår cirkusskola som vi ordnar tillsammans med Cirkus Cirkör med start den 20 juni. Vi samarbetar också med Upsala Friidrott som ordnar friidrottsskola, där vi bjuder på avgiften för barn boende i våra områden. Under augusti är det dags för teaterskola i samarbete med Gottsunda Dans & Teater.

För våra historiskt intresserade boende, kommer vi tillsammans med Upplandsmuseet att ordna rundvandringar i Sala backe. Låt dig inspireras av 1950-talets arkitektur och Gunnar Leches fantastiska och sinnrika byggnader. Under sommaren organiserar vi tre rundvandringar med start den 16 juni.

- Att få ett roligt sommarlov med spännande aktiviteter är viktigt för alla barn. Vi på Uppsalahem vill också uppmuntra till att barn rör på sig och har ett aktivt sommarlov. Därför är cirkus, friidrott och teater perfekta sommarnöjen som vi vill bjuda barnen i våra bostadsområden på, säger Mikael Rådegård, vd på Uppsalahem.

Om du som journalist vill besöka något av våra arrangemang är du välkommen att kontakta oss för mer information!

För mer information besök www.uppsalahem.se eller kontakta Linda Ryttlefors, kommunikationschef Uppsalahem 018-727 34 22

Du hittar Uppsalahems pressmeddelanden i vårt pressrum hos Newsdesk:
www.mynewsdesk.se/pressroom/uppsalahem

Uppsalahem är Uppsalas största fastighetsbolag och erbjuder ett brett utbud av boende för olika faser i livet. Uppsalahems vision är Lite mera värd. Hyresgästen ska känna sig trygg och trivas i sin bostad och få gehör för sina önskemål om det egna boendet. Uppsalahem AB (publ) ägs till 100 procent av Uppsala Stadshus AB (helägt av Uppsala kommun). Uppsalahem har 270 anställda och omsätter 970 miljoner kronor. Den totala uthyrningsbara ytan uppgår till 950 000 kvadratmeter och omfattar 13 900 bostäder och 1 200 lokaler.