Anders & Putte – familjeföreställning söndag 31 oktober

En känslig rock- och popkonsert för barn

Söndag 31 oktober 13.00
Stora salen
Från 5-6 år

I höst fortsätter vi att presentera det bästa som finns för barnen, nämligen populära artister med förmåga att trollbinda och fascinera, och barnen får ta med sig sina föräldrar och komma till Uppsala Konsert & Kongress. Söndag 31 oktober spelar Anders & Putte känsliga bitar för både stora och små.

Så gott som alla barn är bekanta med Anders & Puttes musik. Nu ger Anders & Putte, Anders Lundin och Lars In de Betou, med musiker en känslig rock- och popkonsert för barn. Låtarna har spelats i barnprogram som Bolibompa, Abrakadabra och Planeten Pi, och handlar om allt från att vara nödig och sur, till rädd eller pigg. En ny skiva har kommit med titeln Mycket känsliga bitar. Musiken har influenser från många håll i världen, till exempel västafrikanskt och country. Att de tycker om att göra barnlåtar framgår tydligt. Hela konserten, som kompas av duktiga musiker, bubblar av värme och humor.

”Så här underfundig och underhållande har inte barnvisan varit sedan Hasse Alfredssons Blommig falukorv på Svenska ljud 1965. Anders Lundin och Lars in de Betou är något så ovanligt som två känsliga killar som fattar att barn är smarta, musikaliska och har humor.” Gunilla Brodrej, Expressen

Läs mer, se och lyssna

Arrangör: Uppsala Konsert & Kongress

Kontakt: Producent Patric Kiraly, patric.kiraly@ukk.se, 018-727 90 32

Fler barn- och familjeföreställningar i höst/vinter
Hosoo & Transmongolia. Fredag 5 november 12.00, familjeföreställning under Uppsala International Sacred Music Festival.

Biotopia. Hur ska jag göra för att komma över vägen? Lördag 20 november 18.00, familjeföreställning.

Lillebjörns äventyr. Lördag 27 november 13.00, från 2 år.

Kalas hos Maja Gräddnos. Lördag 8 januari 12.00 och 15.00, från 3 år.

Alice i Underlandet med Amy. Söndag 27 februari 13.00, familjeföreställning.

Hur funkar musiken? Lördag 5 mars 13.00, familjekonsert med Uppsala Kammarorkester och Eva Funck.

• familjeunderhållning
  • familjeföreställning

Uppsala Konsert & Kongress är en arena för kulturlivet och en mötesplats för företag och organisationer. Här arrangeras konserter med all slags musik och publika arrangemang samt möten, internationella kongresser, events och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. En stark ledstjärna för verksamheten är att vara välkomnande för alla med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet.